Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6506 jäsentä  •  411765 viestiä  •  19541 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi klonkku, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Rakentaminen ja sisustaminen  (Luettu 106575 kertaa)

HeikkiJ

• Aktiivinen
Rakentaminen ja sisustaminen
« : Huhtikuu 13, 2012, 17:31:12 ip »

Jos ihan oma aihe tällekkin, kun hukkuu tuonne mitä kuuluu ketjuun kaikki aika mukavasti.

Kävin emännän kanssa paikallisessa liikkeessä katselemassa seinälaattoja. Kysyttäessä olen aina vastannu että meille tulee halvan väriset laatat. Jotain vähän kalliimpia laattoja voi ostaa koriste/tehoste ilmettä antamaan.

Sitten ihan kysymykseen. Onko ihan älytön moka käyttää samaa valkoista seinän peruslaattaa pesuhuoneessa, vessassa ja keittiössä. Muutamalla erikoislaatoilla siis sitä väriä/ilmettä. Tämä siis ihan hintapolitiikasta johtuen.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
Vs: Rakentaminen ja sisustaminen
« Vastaus #1 : Huhtikuu 13, 2012, 17:43:26 ip »

Meillä on kylppäriin ja veskiin tehty juuri erikoislaatoista ja esim. pikkuisista mosaiikkilaatta-alueista kivaa ilmettä. Muuten aika tavalliset laatat peruslaattoina. Voin laittaa sinulla kuvia, jos tahdot ideoita? Ne eivät siis ole minun suunnittelemiani, vaan edellisen asukkaan, jolla oli mielestäni erittäin hyvä "silmä" sisustuksessa.  :)
Olemme asuneet tässä jo kuutisen vuotta ja vieläkin tykkään kovasti noista laatoista. Ja vinkki: älkää laittako lattiakaivoon sellaista kamalaa, muovista lärpäkettä (siis suihkun alle). Metallinen on huolitellun ja hyvän näköinen ja kestää hienosti, eikä ole kovin kallis.

Ei ollenkaan moka, jos laitatte samaa laattaa joka huoneeseen ja sitten tehostelaatoilla eri ilmettä niihin. Ainoa asia voi olla, että kyllästyminen tulee jossain vaiheessa tehostelaatoista huolimatta. Mutta siihen voi mennä niin monta vuotta että saattaa sitten olla aika vaihtaa esim. vaikka keittiön laatat.  ;D

Kirjattu

vivianv

• Veteraani
« Vastaus #2 : Huhtikuu 13, 2012, 20:08:24 ip »

Minusta valkoinen 15x15 laatta ei ole koskaan virhe. Meillä kun tehtiin taloyhtiössä putkiremonttia, niin oikein haluamalla halusin säilyttää kylppärin 50-luvun perusilmeessä. Seinillä on valkoista 15x15:sta ja lattiassa sitten tiilenpunainen mutterilaatta.

Itse pidän tulosta varsin modernina ja pelkistettynä, hassua miten tietty perusdesign pitää kutinsa heittämällä 50 vuotta. Sen sijaan kun jossain paikoissa näkee kasari- ja ysärilaatoituksia, niin ne ne vasta ovat henkensä heittäneen näköisiä ratkaisuja, vaikka ovat aikoinaan maksaneet varmasti paljon.

Jos päädyt valkoiseen, niin muista että valkoisia on niin monta sävyä kuin on valmistajaakin. Osta siis laattoja tarpeeksi varastoon niin, että sulla on vaihtaa tulevaisuudessa tilalle saman satsin laatta, jos asennuksia yms pitää perua tai laatta menee muusta syystä rikki.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2012, 20:11:44 ip kirjoittanut vivianv »
Kirjattu
D1 v:sta -77, karppaaja, kynäilijä ja kilpparivaivainen
Levemir&Humalog&Thyroxin

Vox audita perit, littera scripta manet.

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Huhtikuu 13, 2012, 21:55:19 ip »

Mulla on kaakeloitua tilaa 2 huushollissa aika paljon ja lähes kaikki on valkoista laattaa. Yhdessä kylppärissä on valkoista valkoisilla pintakuvioilla, muualla pelkkää puolikiiltävää valkoista. Koot vaihtelevat 15x15:stä 30x60:een. Yhdessä vessassa "puolipaneeli" isoista valkoisista laatoista ja yläosa tapetoitu. Kotona saunan pesuhuone on mustavalkoinen: alaosa mustaa ja yläosa valkoista 20x30 . Pesuhuoneen suihkutilaan halusin vinot kulmat, joihin toiseen tuli muurattu laatoitettu penkki ja toiseen kulman sisään hyllykkö, johon mahtuvat suihkusaippuat shampoot ym. Ei tarvi tehdä mitään irtohyllykkö-virityksiä. Samaa ideaa ovat kaverini lainanneet omiin koteihinsa myöhemmin.

Olen tarkka sisustaja ja hankin laatat ym. vermeet vertailemalla hintoja tarkkaan ja etsimällä poistoeriä ym. Varalaattoja on jo niin paljon, ettei tiedä, mihin niitä sijoitaisi.

Laatoituksen sijaan keittiön välitilaan voi laittaa esim. lasin ja alle tapettia tai valokuvasuurennoksia. Saattavat tulla laattoja halvemmiksi ja ovat helppohoitoisia.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 13, 2012, 21:59:56 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #4 : Huhtikuu 13, 2012, 23:27:10 ip »

Hei, hieno idea tämä ketju! Löytyy helpommin vinkit ja ideat. :) Mitä-kuuluu-ketjusta ei löydä mitään, kun se on niin täynnä kaikkea. :D

Mä haluaisin kylppäriin peilin seinään ja peilin ympärille yhden keraamikon tekemiä laattoja, joissa on painettu pitsikuviota reunaan. Asettelisi niitä siten, että peilissä olisi ikäänkuin pitsikehykset. Tuskin onnistuu, kun sille tulis hintaa satanen, mutta saahan sitä haaveilla... ::)
Jotain erikoislaattoja olis mahtava saada. Eikä mitään rautakauppatavaraa, vaan oikeasti erikoisia. Niistä jotain korostuksia tms. Vähän, mutta tarkkaan harkittuja.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #5 : Huhtikuu 14, 2012, 00:23:48 ap »

Tarjouksia täytyy käyttää aina kun hoksaa jonkun. Oli vaan tuo peruslaattakin jossain tarjouksessa 10e m2.  Pintamateriaaleista kyllä säästetään sen minkä pystyy kun ne joskus menee uusiksi. Paitti pesutilat saa kyllä mun puolesta mennä niin pitkään kun rakenteet kestää kunnossa.

Meille tulee esimerkiksi vanhat keittiön kaapit/koneet takaisin. Kaappien ovet kyllä joutuu maalaan kun on jotkut turkoosit nytten. Sen kaappien välin kyllä voi peittää vaikka muovimatolla (yäk) väliaikaisesti. Sais olla kyllä joka tapauksessa mahdollisimman helppo pestävä materiaali kun hellan kohdalla on kumminkin rasvaa seinillä. Mitä laatta pinta ei välttämättä ole.

Suihkun hyllyratkaisu on vielä auki. Seinä on muurattu tiilestä ja suihku on tavallaan U (siis kantikas tietenkin) mallisen tilan keskellä. Kulmiin tulee pesuaineille kolmiohyllyt mutta mitenkä. Laatoitetut hyllyt olis kyllä tosi hienot, mutta niin on kyllä hienot laatoittaakkin. Tietty joku mosaiikkilaatta saattas onnistua. Tällähetkellä on ajatuksena lasiset hyllyt jotka tulee rosterikiinnikkeillä seinään. Lasit siis irtonaisina.

Kirjattu

ergava

• Veteraani
« Vastaus #6 : Huhtikuu 14, 2012, 08:46:28 ap »

Miten olisi keittiökaappien välitilaan ohut laminaattilevy. Sivustakatsojasta näyttää helpolta ja saumattomalta. Upotettujen pistorasioidenkin kanssa pärjäilee hyvin.
Kirjattu
D2 vuodesta 1997 ja Keliakia n.1995
Menee toistaiseksi : Levemir 10yks, Metforem 750mg 1 aamulla 1 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #7 : Huhtikuu 14, 2012, 13:21:59 ip »

Ergavan ehdotus ei ole huono, oon jopa jossain kuvassa saattanut nähdäkkin sellaisen. Keittiö ei sinänsä ole ongelma, vaan värimaailma yleensäkkin. Ollaan emännän kanssa ihan mahdottoman huonoja tämmösessä sisustus asiassa. Rakenteelliset ratkaisut ei tuota mitään ongelmia, mutta auta armias kun tarvis päättää jonkun seinän väri...

Sisustus lehdistä ym ole ollut oikein apua. Kun tuntuu ettei missään ole ihan tavallisen talon kuvia, vaan aina sellaisia hienoja ja yleensä isolla rahalla tehtyjä. Tässä mun rojektissa on melko tiukka budjetti ja siitä menee leijonanosa rakenteellisiin muutoksiin.
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #8 : Huhtikuu 15, 2012, 10:34:19 ap »

Kaverilla oli eilen tuparit ja niillä oli just sellaiset kylppärin seinät kuin mitä minä haluaisin. Vastakkaiset seinät keskiharmaat ja toiset vastakkaiset puhtaan valkoiset. Lattia tumma.
• Mä ajattelin kans nuita lasihyllyjä rosterikiinnikkeillä. Muutama niitä päällekkäin, niin mahtuu pesuaineet ja saunatuoksut yms.
• Mietin myös että voiko kylpyhuone-sauna-tilaan laittaa kaappia pyyhkeille, pefleteille yms, vai kerääkö se kosteutta?
Kirjattu

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #9 : Huhtikuu 15, 2012, 12:08:23 ip »

Voi sen kaapin pistää suihukutilaankin, kerää tietenkin hiukan kosteutta. Parempi laittaa kodihoitohuoneen puolelle. Minä en laita suihkun puolelle mitään kaappeja, eikä sinne kyllä mahtuskaan kun se on niin pieni se kylppäsaunan oven viereen.ri. Sitten ihan vaan naulakko pyyhkeille ja pehveteille kylppärin ja  puolelle ihan ovien viereen.
Kirjattu

ergava

• Veteraani
« Vastaus #10 : Huhtikuu 15, 2012, 13:27:16 ip »

Yrittelen kuvaa meidän värimaailmasta. Vanha vaan ei vielä kyllästytä.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2012, 13:29:13 ip kirjoittanut ergava »
Kirjattu
Menee toistaiseksi : Levemir 10yks, Metforem 750mg 1 aamulla 1 illalla,  ASA-ratiopharm 50mg, Magnesium,  vitamiineja

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Huhtikuu 15, 2012, 13:29:21 ip »

Meillä taas suihkutilasta tulee vähän turhankin iso ja siksi mietin mitä sinne laittaa. Penkki ja naulakko nyt ainakin johonkin nurkkaan, niin saa pukeutua lämpimässä ja on pyyhe hollilla.

Hassua miten erilaisia koteja ihmisillä on! Sulla on just sellainen mitä en ikimaailmassa itse laittaisi. Meillä ei juuri välitetä vihreästä, eikä vaaleasta puusta. Ja nurkkaliettä en laittaisi ikinä. :D Mutta hieman asiasta poiketen, ihan mielettömän hienoja posliinikannuja sulla!! :o Oon ihan teepannu-mehukannu-friikki! :)
Yks kaveri laittoi punertavaa puuta keittiön kaapit ja sellaista tiilitapettia yhden seinän. Olin ihan että hyi! yök! ;D Oli tosi vaikeaa olla ja kommentoida, kun se itse oli ihan mielissään, että eikö oo hieno! :D Makuja on niin monia kuin on ihmisiäkin. Mutta idea sisustamisessa onkin se, että siellä viihtyisi itse.

Meille tulee olohuone-keittiö-akselille violetin sävyjä, tumman ruskeaa, mustaa ja valkoista. Makuuhuoneeseen ruskeaa, valkoista ja kultaa. Äskoon innoittamana eteisaulaan pronssia. Yhteen huoneeseen tulee harmaa seinä ja kylpyhuoneeseen myös. Vessasta, vierashuoneesta ja kodinhoitohuoneesta en vielä tiedä. Khh ois sellainen missä vois repäistä ja laittaa vaikka kirkkaan keltaista tai punaista.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 15, 2012, 13:59:03 ip kirjoittanut kivitatti »
Kirjattu

HeikkiJ

• Aktiivinen
« Vastaus #12 : Huhtikuu 15, 2012, 16:55:47 ip »

Meillä on keittion kaapit samaa sarjaa kuin ergavalla ja aika saman värisekkin  ;D. Tosin nyt ne kyllä maalataan, varmaan valkoiseksi.

Vessan lattian laatat saatto löytyä, isäukolla oli yhtä lattialaattaa jääny, tosin niitä on ainakin neljää eri väriä. Täytyy ainakin hyvin koelatoa, ettei säästäminen tule taas kalliiksi.

Keiju, viittikkö pistää niiitä kuvia siittä kylppäristä.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Huhtikuu 15, 2012, 17:53:40 ip »

Kivitatti totesi hyvin "hassua miten erilaisia makuja ihmisillä on". Mä en varmaa koskaan tottuisi asumaan Kivitatin kämpässsä, koska niin kirjavan kuvan olen kokonaisuudesta saanut. Mä kannatan melko hillittyjä kiinteitä materiaaleja, sitten sisustuksella voi leikkiä helpolla...

Keittiön rempassakin kaapistot ja kodinkoneet hankin valkoiset, työtaso kraniittia (ok, kraniitin näköistä) ja väliseinä vaakatiili-laatoituksella hivenen vaaleampaa kuin tuo työtaso...

Nyt on suunnitelmissa olkkariin uudet verhot ihan valkoisten tilalle ja tällä kertaa ei valkoista ;). Olkkarinkin seinät melko vaaleaa tapettia, mutta sohvat hyvinkin kuviolliset sinisävyiset ja mattokin sinisävyinen. Ja muut kalusteet taas valkoista tai koivua...

Muuten te remontoijat. Jos haluaisi maalata pienen erillisen tapetoidun seinän, niin pitäiskö se tapetti yrittää postaa ensin ja kuinka hyvin vai voisiko maatala ihan tapetin päälle? Vain yksi kerros on tapettia eli ei päällekkäisiä laittoja.

Kyselee yksi, joka ei tapettiseinää ole maalannut ::) ???.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

ergava

• Veteraani
« Vastaus #14 : Huhtikuu 15, 2012, 18:38:45 ip »

Tuo keittiö on kyllä täysin emännän suunnittelema. Pidän toki siitä. Kivitatin väreillä taisi edellinen OKT pesuhuone tulla, kaunis sekin. Valaistuksen kannalta kartan tummia värejä. Keittiossä oli alunperin tummanruskeaa tammijäljitelmää. Oli 70-luvulla muotia sekin.
Kirjattu

Linkkejä