Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6506 jäsentä  •  411752 viestiä  •  19540 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi klonkku, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Koira/lemmikki viestiketju  (Luettu 200234 kertaa)

RAR

• Lentävä kynä
Vs: Koira/lemmikki viestiketju
« Vastaus #30 : Marraskuu 02, 2011, 20:33:37 ip »

Herraisä noita 45 minuutin eläinrääkkäysjuttuja! Siis hyvä että herättävät ihmisiä mutta itse en kykene koskaan katsomaan alkua pidempään.. Miksi niiden käärmeiden pitää olla eläviä ennen nylkemistä? Vaikka nyt ei mikään lempieläin olekaan niin en niitä erityisesti inhoakaan ja mielestäni KAIKKI eläinrääkkäys on ihan luonnotonta.  :( :(

Ja kuka haluaa käärmeennahkalaukun??!
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #31 : Marraskuu 03, 2011, 12:22:29 ip »

Koiran vatsavaivat alkoivat taas eilen. Ei muuta kuin antibiootteja hakemaan.  :(
Kirjattu

Nuuna

• Matkailija
« Vastaus #32 : Marraskuu 03, 2011, 21:32:56 ip »

Keiju:millasia vatsavaivoja tein koiralla on ollu? tai lähinnä että mistä johtuvat?
Kirjattu
D1 vuodesta 1995
Pumppu ja humalog menossa mukana

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #33 : Marraskuu 07, 2011, 15:24:56 ip »

Keiju:millasia vatsavaivoja tein koiralla on ollu? tai lähinnä että mistä johtuvat?

Suolistotulehdushan se herkästi vaivaa. En sitten tiedä, mistä se syntyy. Mutta nyt on koira taas kunnossa ja tänään käytiin raittiissa tihkusateessa kunnon lenkkikin.

Mistähän johtuu, ettei tämä meidän hienohelma pureskele mitään lpuruuita vaan aina piilottaa ne johonkin?  ::) Eikä siis hae niitä myöhemminkään pureskeltavaksi mistään. Se ei pureskele ketään ekä mitään!  ;) Näitä puruluita loytyy sitten milloin mistäkin kuten esim. tyynyjen alta jne.
Nyt ei oikein kuivamuonakaan kelpaa kun ei ole tuota vanhusta vieressä väijymässä.
Tämä sitten aiheuttaa sen että hammaskiveä muodostaa todella helposti ja henki haisee! Mikähän pureskeltava kelpaa teidän haukuille? Varsinkin jos on nirsomman sorttinen.  ;)
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #34 : Marraskuu 07, 2011, 15:51:04 ip »

Pakko vastata. Kasvatan kissoja.  Tosin olen 15 vuoden jälkeen pikkuhiljaa lopettelemassa eikä kotona enää asu kuin 12-vuotias ikäneito.  Elellään tässä hissukseen  :)

Aikaisemmin oli lintuja, seeprapeippoja josta toisesta tuli varsin kesy ennen kuin se kuoli 12-vuotiaana.  Sitten olikin kissojen aika.  Tulevaisuudesta en tiedä. Pystynkö edes elämään ilman elukoita? 

Täällä toinen ehdottomasti kissa-ihminen :). Toki ei ole tällä hetkellä kissaakaan eikä tulekkaan ainakaan vähään aikaan. Korkeintaan vasta sitten joskus, kun/jos munuaissiirto on takana ja tiukemmat varoajatkin ohi. Mulla kun ei ole paikkaa, johon voisin pidemmäksi ajaksi lemmikkiäni sijoittaa, niin olen ajatellut olla ottamatta kokonaan tällä hetkellä.

Mutta kissat tosiaan vetoavat minuun. Ne ovat kait jotenkin sellaisia samanlaisia oman arvonsa tuntevia ja omaa tietään kulkevia kuin koen itsenikin olevan. Ovat niin itsenäisiä ja toimivat omien halujensa perusteella, siis leikkivät, kun niitä leikittää ja lepäävät kun niin haluavat. Siinä ei emännän halut paljoa ratkaise. Ainakin mun edellinen norjalainen oli tosi rauhallinen ;). En minä mitenkään koiriakaan inhoa, lapsuuden kodissani oli koira. Jotenkin vaan sellaset vouhottavat, hyppivät, kuolaavat ja... eivät vaan tunnu sopivan mun rauhalliseen elämääni.

PS. siis ketjun otsikkohan oli Koira/lemmikki viestiketju ;) :D
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

MiniMi

• Veteraani
« Vastaus #35 : Marraskuu 07, 2011, 16:39:59 ip »

Aivan näin Antsu, kaikki lemmikit tänne vaan tarinoihin mukaan :D Itse pidän kans tosi paljon kissoista, mutta kun oon niille ihanuuksille allerginen on tuo kkoira aina ollut mun lemmikkivaihtoehto.
Eilen tultiin Ukon kanssa Pyhtäältä kotiin, missä ollaan oltu viikonlopun yli kyläilemässä. Ukko on kyllä saanut osakseen enemmän kuin ois halunnu "hellyyttä". Siskon kaksvuotias poika kun sitä jahtas ja "halaili" niin terhakkasti, että jo yhessä vaiheessa pelkäsin että kkohta koira nappasee takas kiukulla. Ukko kuitenkin kesti kaiken "lempeilyn" tosi kiltisti. Eilen kyllä hyppäs autoon vauhdikkaammin kuin ikuna oon nähny kun mies tuli meidät noutamaan ilmeellä "kiitti hei! Nyt pääsee kotiin LEPÄÄMÄÄN!!!!" ja tänään kun oltiin lähdössä Saloon niin Ukko katto sohvalta ärtyneenä, että "senku meette, mä jään kotiin pötköttään......"
Sisko kyllä oli keittäny Ukolle ison kattilallisen ihania herkkuluita sielä Pyhtäällä, joten eipä ainakaan jääny sille paha maku suuhun reissusta ;D
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #36 : Marraskuu 07, 2011, 19:26:05 ip »

Ja kuka haluaa käärmeennahkalaukun??!
Mä kun oon miettinyt aina kesäisin, kun näkee liiskaantuneita käärmeitä, että jos joku olisi litistynyt siististi vain päästä niin voisi nahkat viedä parkittavaksi. :D Itse voisin vaikka lompakon tehdä jostakin road kill -yksilöstä, mutta ikipäivänä en ostaisi mitään käärmeennahkajuttuja! En todellakaan.
Kirjattu
- D1, hypotyreoosi, astma, ibs - ♀
- Accu-Chek Spirit Combo Humalogilla, Thyroxin ja Pulmicort -

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #37 : Marraskuu 07, 2011, 19:29:49 ip »

...Ja kuka haluaa käärmeennahkalaukun??!

Voi kauhistus, että meninkin lahjoittamaan punaiset, käärmeennahasta tehdyt korvikset kaverilleni, jolla on itsellään ollut käärme lemmikkinä!  :-[ :-[ :-[

Mun turkkurikaverini tekee mulle just käsilaukkua oranssista lampaasta ja esitteli samalla pässinkiveksistä ja kissakalan nahasta tehtyjä laukkuja. Ne ei kai ole olleet kenenkään lemmikkejä.  :P
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 07, 2011, 19:31:32 ip kirjoittanut äskoo »
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #38 : Marraskuu 07, 2011, 20:07:41 ip »

Voi kauhistus, että meninkin lahjoittamaan punaiset, käärmeennahasta tehdyt korvikset kaverilleni, jolla on itsellään ollut käärme lemmikkinä!  :-[ :-[ :-[

Mitäs se niistä tykkäsi..? Ainakin ne korvikset, jotka minä näin, olivat hienot. Mutta tiesitkö sinä, miten noita käärmeitä rääkätään ennen nahan nylkemistä? Minä en tiennyt.  :-\
Kirjattu

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #39 : Marraskuu 07, 2011, 22:07:07 ip »

Mitäs se niistä tykkäsi..? Ainakin ne korvikset, jotka minä näin, olivat hienot. Mutta tiesitkö sinä, miten noita käärmeitä rääkätään ennen nahan nylkemistä? Minä en tiennyt.  :-\

Ainakin sanoi tykkäävänsä.  :-\

En tiennyt ja haluan nytkin ajatella, että just se käärme oli kuollut onnellisena vanhuksena ja vasta sitten nyljetty.  ::)
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Veo 04/2011 - MiniMed 640G 10/2015
KHH - Humalog

MiniMi

• Veteraani
« Vastaus #40 : Marraskuu 08, 2011, 11:55:51 ap »

NO TYKKÄS!!!!! :D  Itsekään mieti mitään rääkkäysjuttuja kun on ne korvissa, vaan kuvittelen että nahka on peäisin mun lemmikin kaltaselta hyvin ja hellästi pidetyltä käärmeen nahasta joka on kuollut luonnollisen kuoleman  ::) Katsoin kyllä itsekin ohjelman ja kauhistelllen mietin, että onko mulla äärmeennahkakenkiä tms. enpä muistaa ostaneeni, vaikka ois se ihan mahdollista. Myönnettäköön, että en pode tunnontuskia pukeutuessani nahkaan ja turkikseen, mutta kyllähän tuollaset rääkkäysohjelmat aina pistävät miettimään omaa toimintaa ja eettisyyttän. Se kai niissä ohjelmissa on tarkotuskin :-\.
Kirjattu
D1 vuodesta -72 + "kaikki" liitännäiset + vähän muitakin juttuja
Kokemus on hyvä opettaja,joka lähettää sikamaisen kalliita laskuja

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #41 : Marraskuu 08, 2011, 14:12:25 ip »

NO TYKKÄS!!!!! :D  Itsekään mieti mitään rääkkäysjuttuja kun on ne korvissa, vaan kuvittelen että nahka on peäisin mun lemmikin kaltaselta hyvin ja hellästi pidetyltä käärmeen nahasta joka on kuollut luonnollisen kuoleman  ::)

Ai ne oli NE korvikset. Sinullahan on tosiaan ollut käärme lemmikkinä.  8)
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #42 : Marraskuu 08, 2011, 14:23:58 ip »

Mä käytän kyllä aika paljon nahkaisia takkeja/kenkiä/laukkuja/lompakoita/hanskoja...
Kunnon nahkakengät vaan on paljon järkevämpi hankinta kuin uudet keinonahkakengät joka syksy. Ei keinonahka kestä kuin sen vuoden, mutta oikea nahka kestää vuosikymmeniä. Vaikka se kuinka olis jonkun mielestä epäekologista ja epäeettistä, kun on jouduttu kasvattamaan eläin ensin isoksi ja sitten tapetaan se vain nahkojen takia, niin kyllä mun mielestä ne muovikengät vaan on vielä epäekologisempia ja epäeettisempiä! Montakohan paria keinonahkakenkiä menee vuodessa kaatopaikalle, ja montakohan paria oikeita nahkakenkiä? Just ostin kirpparilta nahkasaappaat. Käytetyn näköiset oli, mutta lankilla niistä tuli kuin uudet. Yritäppä lankata kulahtaneita keinonahkakenkiä. :D
Keinonahkaiset käsilaukutkin hajoaa heti. Ei se keinonahka kestä sitä venytystä ja kulutusta, minkä oikea nahka kestää.
Samoin takeissa. Keinonahkaiset jäätyy talvella koviksi ja muovitettu pinta rapsahtelee rikki. Kainalot ja saumat kuluu puhki alta aikayksikön. Mutta ootteko nähnyt puhkikulunutta nahkatakkia? Ettepä varmaan kovin montaa.
Kirjattu

RAR

• Lentävä kynä
« Vastaus #43 : Marraskuu 08, 2011, 16:05:19 ip »

Mä käytän kyllä aika paljon nahkaisia takkeja/kenkiä/laukkuja/lompakoita/hanskoja...

Niin minäkin. Mutta koskaan ei ole tullut mieleen että eläimet nyljetään elävänä...   :( >:(
Mutta mitenkäs tämä ketju nyt nyrjähti ihan pois aiheesta? 

Aiheeseen siis: meillä alkaa Ralli-koira olla taas oma iloinen itsensä. Masu ei ilmeisesti ole niin kipeä kun ruoka maittaa. Ainakin kerran päivässä.  :)
Kirjattu

kivitatti

• Lentävä kynä
« Vastaus #44 : Marraskuu 08, 2011, 22:15:50 ip »

Mutta aiheen likeltä ainakin mentiin kun MiniMillä on ollut käärme. :D

Me saatiin hirvipeijaisista hirvenlihanötköttiä, niin annoin Simolle siitä teelusikallisen. Yleensä nirsolle prinsessalle pitää työntää herkkupala nenän eteen ja pitää sitä siinä että se ensin haistelee ja nuolaisee ja tarkistaa onko siitä syötäväksi, mutta nyt maistui. No, tuntia myöhemmin kun mies haki palan sitä jääkaapista, niin koira hyppäsi ja melkein nappasi lihan sen kädestä!! :o Oli vissiin pikkusen hyvää, kun ei se ikinä ennen oo nuin tehnyt! :D
Kirjattu

Linkkejä