Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
6506 jäsentä  •  411752 viestiä  •  19540 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi klonkku, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Minkä kirjan luit viimeksi?  (Luettu 78300 kertaa)

Konrad

• Vieras
Re: Minkä kirjan luit viimeksi?
« Vastaus #15 : Joulukuu 19, 2008, 17:59:59 ip »

Viimeksi luin (tai paremminkin osittain, koska iso osa oli jaaritusta)

Protein Power  by Eades, Michael R.

Keskeinen sanoma lähinnä kakkosia koskien oli, että on parempi syödä pelkän proteiinin sijasta yhdistelmää proteiini + vähän hiilareita. Haiman saa tällöin paremmin antamaan vastetta. Tämäkin oli jo tuttu asia, jota oli käsitelty jo aikaisemmin KP:lla jopa proteiinilähdekohtaisesti.

Suositukseksi voisin antaa aikaisemmin lukemani

Richard K. Bernstein: Diabetes Solution. Pätevää tekstiä sekä ykkösille että kakkosille. Lainaa kirjastosta tai pyydä hankkimaan.

Muoks. Mä voin lainata sulle B:n kirjan. Samalla voisit esitellä sitä d:tä hoitaville lääkäreille seudullasi.
Kirjattu

Iniot

• Intoilija
« Vastaus #16 : Joulukuu 20, 2008, 13:09:41 ip »

Parikymmentä sivua vaille "valmis" on Raija Orasen "Fanny" joka kertoo Sinebrychoffin suvun tarinan 1800-1900 luvun taitteesta ja sivuaa vahvasti Suomen historiaa siltä ajalta. 469 sivua ja melko painava.
Sitä edellinen suosikkini oli Colleen Mc Cullough'n "Kullan kosketus." Muistat varmaan "Okalinnut", sama kirjailija. Jos kaipaat kevyempää lukemista sekä kirjan painon että sen sisällön suhteen, niin tämä etenee vauhdilla. Sivuja on 600, mutta se on pehmeäkantinen, vuodelta 2004.

Hyvää Joulua ja viihtyisää sairaslomaa!

Terveisin Iniot
Kirjattu
On elettävä kun kerran henkiin jäin.

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Joulukuu 20, 2008, 14:10:39 ip »

Tällä hetkellä luen:
Arne Nevanlinna: Marie.

Viimeksi luin Seppo Saraspään Ansiosidonnainen kirjan.
Kirjattu
D2

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #18 : Joulukuu 20, 2008, 17:19:26 ip »

Kiitos Iniot  ,

ja kiitos kaikille muillekin lukutoukille!  

Toki otan vieläkin vastaan kirjasuosituksia hyvillä mielin, lista on jo tekeillä ja kohta alkaa kirja-alennusmyynnit! Jee!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Edward

• Lentävä kynä
  • Teen vain työtäni, sanoi pyöveli.
    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaija_Olin-Arvola
« Vastaus #19 : Joulukuu 20, 2008, 17:51:48 ip »

Hannu Yli-Karjanmaan Valtiot ja terrorismi.
Keijo Siekkisen Rakauden loppu.
Kirjattu
Älä usko kaikkea, mitä ajattelet.

Älä jää tuleen makaamaan.

upi

• Veteraani
« Vastaus #20 : Joulukuu 21, 2008, 00:41:53 ap »

Aloitettu R Holland Rubicon.  Vielä tiedä alle sadan sivun,
mutta mielenkiintonen katsaus asioihin, jotka muokkasivat maailmaa kaksituhatta+ sitten.

En edes muista, minkä romaanin olen viimeksi lukenut, vaikka
aikoinaan luin väh. sata romaania vuodessa.
Kenties se oli jotain edesmenneen Adamsin kuusiosaista
trilogiaa Linnunradan Käsikirjasta Liftareille.

Joululahjaksi valitsin Panu Rajalan Unio Mystican.
Mika Waltari on meikän suosikki ollut aina.
Olen lukenut useimmat historialliset romaanit moneen kertaan, muutakin tuotantoa ainakin kertaalleen.

Dekkareista Matti Yrjänä Joensuu, van Gulik, ja toki
nyt jo edesmennyt Toni Hillerman ja navajo dekkari.

upi
Kirjattu
..niin se käy..

Muumipeikko

• Matkailija
    • http://www.youtube.com/watch?v=dZq7oWRkBSo&feature=related
« Vastaus #21 : Joulukuu 21, 2008, 10:17:38 ap »

Ellu Karjalaisen "Upponallen Runoaarre". Harmittaa, kun painos on loppunut. Olisin antanut Niiskuneidille joululahjaksi.  
Kirjattu
Hei Niiskuneiti, puske kovemmin!

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Joulukuu 21, 2008, 11:13:14 ap »

Aloitin jo uutta eli Claes Anderssonin Salto Mortale. Harvemmin tulee lutettua kotimaista, mutta nyt kuitenkin.

Olen tässä miettinyt, että mistä oma kirjamaku tulee. En nimittäin tunne ketään toista ihmistä, jonka lempikirjailijoita olisivat samat kuin itsellä tai ylipäänsä ketään muuta, joka lukee heidän kirjojaan. (Esim. mun all time favourite kirjailija I. B. Singer.) Sitten monet sellaiset kirjat (varsinkin bestsellerit), joista monet tykkää, mä en jaksa lukee loppuun . En nimittäin lue tylsiä kirjoja loppuun asti. "Elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi tylsiin kirjoihin, huonoihin leffoihin tai tv-sarjafilmeihin."
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Joulukuu 21, 2008, 17:29:42 ip »

Kyllähän Isaac on tuttu skribentti, Orjan taisin lukea viimeeksi häneltä, tosin vuosia sitten  

Itse luen laidasta laitaan kaikenlaista ja useaa kirjaa päällekkäin, tällä erää on meneillään Ken Folletin trilleriä (Kaikki langat käsissä), Umberto Econ historiallista perspektiiviä (Kauneuden historia) sekä Jonas Hassem Khemirin vinkeää kielellistä virittelyä & kulttuurien kirjoa (Montecore). Lasten kanssa lueskellaan nyt Kunnaksen 12 lahjaa joulupukille & Viirun ja Pesosen joulujuttuja. Ja töitten puolesta menossa agiilin ohjelmistokehitykseen liittyvä kirja (kirjoittajia en muista, mutta The Art of Agile Development on kirjan nimi).

Toukkikselle suosittelen ison & laidasta laitaan pinon varaamista & sopimusta perheenjäsenten kanssa, että pino päivittyy tasaisin väliajoin. Joskus on hyvä lukea jotain, mitä itse ei ensimmäiseksi valitsisi - ja sitten tarvitaan tietysti niitä varmasti uppoavia teoksia, jotta voi vetäytyä turvalliseen maailmaan tarvittaessa  

Nam. Lukeminen on ihanaa, harmi vain että aikaa on niin vähän nykyään
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #24 : Joulukuu 21, 2008, 17:32:06 ip »

Juu, mä katsoin sen dokkarin - aika kimurantti juttu... Jotenkin mulla tuli siinä sellainen olo, että isäpappa ja velipoika huomaisvat yllättäen rikastuneensa ansiotta eivätkä millään halua luopua roposestakaan. Noh, lain mukaanhan ne on perijöitä, mutta mitenkä lie se oikeus, kohtuus ja moraalinen hyvä... Ehkäpä muutama miljoona euroa on pehmoisempi päänalunen kuin puhdas omatunto. Tai liekö tuollaisessa tilanteessa mokomalle edes käyttöä. Tai sitten ne oikeasti ajattelee toimivansa/toimineensa oikein. En vaan oikein tykännyt kummastakaan heebosta. Pönttö Stieg, kun ei kirjoittanut sitä testamenttia!

VAIKKA - en minäkään ole, vaikka pitäis. Vaikka mulla ei olekaan miljuunia tililläni, haluaisin vaikuttaa siihen, miten vähäinen omaisuuteni jaetaan, kun minusta on aika jättänyt. Lähinnä sen, ettei muksujen siipoilla ole mitään osaa ja arpaa minulta perittyihin kamoihin.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

Reacher

• Aloittelija
« Vastaus #25 : Joulukuu 21, 2008, 23:45:46 ip »

Luettavana on nyt Matthew Reillyn 7 tappavaa ihmettä. Tietääkseni kaverin eka ja toistaiseksi ainoa suomennettu teos, aikaisemmat on luettu alkuperäiskielellä ja uusimman pokkariversio on odottaa vuoroaan, sekin englanniksi. Aivan loistavia toimintaseikkailuja!
Kirjattu
Kun on puhtaat munat ja vilpitön mieli, niin kaikki kyllä järjestyy

Kataja

• Intoilija
« Vastaus #26 : Joulukuu 22, 2008, 17:10:37 ip »

Sujuvaa kerrontaa oli Kata Kärkkäisen kirjassa "Jumalasta seuraava", jossa on elämää narsistin kanssa. Kirjastoautolle lähden juuri palauttamaan, ja jotain luettavaa jouluksi hakemaan.  
Kirjattu

Falabella

• Aloittelija
« Vastaus #27 : Joulukuu 23, 2008, 10:57:35 ap »

Mulla on aina monta kirjaa kesken, tällä hetkellä Jose Saramagon Oikukas kuolema; Hauskaa, mutta vähän vaikealukuista tekstiä, mies harrastaa sivun pituisia lauseita tai kesksuteluja, joissa ei ole pisteitä ollenkaan. Palsternakin Tohtori Zivago on aluillaan, Hannele Klemettilän Keskiajan julmuus on työn alla.. Sofi Oksasen Puhdistus odottelee hyllyssä, että saan jonkun kirjan päätökseen ja voin aloittaa sen Samaisessa hyllyssä odottelee aina pari-kolme kirjaa aloittamistaan! Viimeisimmät loppuun asti luetut ovat Alivaltiosihteerin uusin ja Veikko Huovisen Havukka-ahon ajattelija, joista kumpikaan ei edusta ehkä sitä ominaisinta kirjamakuani.
Kirjattu
D1-elämää 03/2008 alkaen. Lääkkeinä positiivinen mieli, liikunta, Levemir ja NovoRapid.

rasvis

• Lentävä kynä
« Vastaus #28 : Joulukuu 23, 2008, 11:23:54 ap »

käypä kattomassa myös se leffa Ystävät hämärän jälkeen ,on ihan kohtuullisen hyvä...ei kyllä välttämättä kaikille tipu...myös ajankuva 80 luvun alusta on mielenkiintosta.
Kirjattu

Noctambule

• Aktiivinen
« Vastaus #29 : Joulukuu 23, 2008, 11:53:56 ap »

Mä luen tällä hetkellä Laila Hietamiehen Kannas-sarjaa... Kolmas kirja on nyt menossa eli Hylätyt talot, autiot pihat, jota luen itse asiassa toista kertaa...

Rakastan Hietamiehen kirjoja! Tää kyseinen sarja on kyllä aika raskas; herättää tosi voimakkaita tunteita, tosin sekä iloa että surua! Mutta sekin on mun mielestä Hietamiehen hienoutta, en mä ainakaan pysty lukemaan niitä kirjoja "kevyesti selaillen" vaan ne todella kiskaisee lukjansa pois tästä maailmasta ja imaisee mukaansa! Hetkeksi oikeasti unohtaa omat asiansa ja elää täysillä mukana kirjan tapahtumissa... Tällasta ei mulle saa aikaan yksikään muu kirjailija!! Rakastan!!  
Kirjattu
Terve järki on kokoelma ennakkoluuloja, jotka ihminen hankkii ennen 18 vuoden ikää.

-Albert Einstein

Linkkejä