Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
7203 jäsentä  •  367323 viestiä  •  18426 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Miika Rautiainen, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Kipuileva katetri  (Luettu 563 kertaa)

Guest

• Vieras
Kipuileva katetri
« : Elokuu 02, 2004, 13:15:00 ip »

Nyt on ollut huonoa tuuria katetrien kanssa. Vaihdoin lauantaina katetrin vatsaan ja seuraavan yön aikana kohta kipeytyi niin, että sunnuntaina piti laittaa uusiksi. Uusi katetri pakaraan meni kivutta niin kuin edellinenkin vatsaan, mutta viime yönä heräsin siihen, että pakarassa oleva katetrikohta sattui nukkuessani sillä kyljellä, joten tänään täytynee taas vaihtaa paikkaa. Näitä kipuilevia katetrikohtia on aina silloin tällöin, en vaan tiedä miksi jotkut kohdat kipuilevat huomattavasti enemmän kuin toiset. Onko teillä muilla pumppulaisilla vastaavaa tai osaisiko joku antaa vinkkiä, mistä tällainen voisi johtua? Olen aika hoikka ja käytössä on tällä hetkellä Silhouette-katetrit, jotka "ammun" viistoon laukaisukynällä.
Kirjattu

Tankuramaija

• Aloittelija
Re: Kipuileva katetri
« Vastaus #1 : Elokuu 03, 2004, 14:50:00 ip »

Mulla on sellaisia Quick-set katetri-settejä [sopivat ainakin MiniMed-pumppuun], jotka ammutaan suoraan alaspäin ihoon. Ne toimivat ainakin mulla. Johtuisikohan se kipeytyvä kohta siitä, että olet pitänyt jossain edellisen pistospaikan lähettyvillä sitä katetria tai pitäiskö kokeilla jotain uusia katetreja?
Kirjattu
<i>~Tottahan sä tiärät notta mitä sä teet~</i>

**DONOTDELETE**

• Vieras
Re: Kipuileva katetri
« Vastaus #2 : Elokuu 03, 2004, 17:23:00 ip »

hei,
käytimme aikaisemmin silhuette- kanyyliä 10v pojallamme, mutta kahden paiseen jälkeen vaihdoimme qvick-set kanyyliin.
Meillä oli paljon enemmän ongelmia silhouetten kanssa; tulehtui,paiseet ja kipu.Suosittelen  kyllä että ainakin kannattaa kokeilla toisia kanyylimalleja.
Kirjattu

Linkkejä

Tule kirjoittajaksi Deeblogiin!

Julkaistu 01.09.2014 | 12:57

Yksi elämä -verkkopalvelu on avautunut

Julkaistu 19.08.2014 | 10:09