Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
7241 jäsentä  •  370418 viestiä  •  18501 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi tslala, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Jalkojen verenkierto  (Luettu 1510 kertaa)

Guest

• Vieras
Jalkojen verenkierto
« : Syyskuu 09, 2004, 22:51:00 ip »

Mitenkäs teillä muilla pitkään sairastaneilla
sujuu toi jalkojen verenkierto?
Mieheni vaan tänään yht`äkkiä tokaisi: Kattoppas vaimo sun jalat alkaa uhkaavasti sinertää, kannattaisko mennä jalkahoitajalle?
Pelästyin perinpohjaisesti ja nyt kyylään jalkojani taukoamatta ja nään jo itseni yksijalkaisena :/
Jalkani ovat kyllä aina kylmät ja todellakin vähän sinertävät. Mitenkä teillä muilla?
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
Re: Jalkojen verenkierto
« Vastaus #1 : Syyskuu 10, 2004, 09:29:00 ap »

No mulla (38 D-vuotta) on verenkierto-ongelmia jaloissa, jopa niin pahoja, että on tehty valtimonohitusleikkauskin. Olin silloin siis 44-vuotias ja diabetekseni oli 34-vuotias  

En voi varsinaisesti sanoa, että jalkani (tai tarkemmin jalkateräni) sinertäisivät, ovat mieluumin sellaset kalvakat. Kylmähköt mun jalat kyllä myös ovat. Ja mulla yksi oire noista verenkierto-ongelmista oli ns. katkokävely, eli pohkeita alkoi särkemään ihan 100-200 metrin  reippaamman kävelyn jälkeen ja kipu hellitti heti kun pysähtyi.

Muistan aina miltä tuntui heti ohitusleikkauksen jälkeen, kun jalassa veri kiersi oikein kunnolla. Jalka oli tosi lämmin, ero toiseen oli melkoinen.

Ajanoloon tuo alkuajan hurja lämpimyys on kyllä tasoittunut ja nyt sanoisin, että jalkani ovat taasen tasaisen viileähköt.

Hei, älä ota turhia pelkoja, vaan käy jalkojenhoitajalla tai ota asia ainakin esille seuraavalla lääkärikäynnillä. Ja jalkoja kyllä kannattaa tarkkailla päivittäin, ettei pääse esim. mikään pöpö pesiytymään. Etenkin jos verenkierto on huono, niin edes antibiootit eivät pääse normaalisti "hoitelemaan" mahdollisia tulehduksia.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Linkkejä

Varainhankintamme jatkuu tutulla tavalla

Julkaistu 09.10.2014 | 12:52