Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
7095 jäsentä  •  358802 viestiä  •  18193 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi pool, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Bayerin uusi CONTOUR NEXT USB- verensokerimittari  (Luettu 9183 kertaa)

JKD1

• Intoilija
Bayerin uusi CONTOUR NEXT USB- verensokerimittari
« : Syyskuu 05, 2012, 23:42:09 ip »

Uusimmassa Diabetes-lehdessä oli mainos. Suomen bayerdiabetes-nettisivuilla ei vielä ollut tietoa laitteesta, mutta Englannissa on:

http://www.bayerdiabetes.co.uk/sections/products-for-my-diabetes/meters/bayer-contour-next-usb-meter/Overview

Onkos tuossa tapahtunut mitään lisäkehitystä reilussa kahdessa vuodessa (vanha CONTOUR USB tuli silloin markkinoille), vai onko mittari pysynyt ominaisuuksineen samana, ja liuska vain vaihtunut. Joku vanhan CONTOUR USB:n omistaja voisi verrata.

Bayerhan siirtyy kohta puolin NEXT-liuskoihin kaikissa vs-mittareissaan.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2012, 23:43:54 ip kirjoittanut JKD1 »
Kirjattu
Minimed Paradigm Veo & Apidra 11/2012->,

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

hogan

• Aktiivinen
Vs: Bayerin uusi CONTOUR NEXT USB- verensokerimittari
« Vastaus #1 : Syyskuu 06, 2012, 09:50:07 ap »

Tuossa taitaa noi suurimmat uudet featuret olla listattu heti ekassa kuvassa. Eli:
- voi lisätä verta, jos ei ekalla rutistuksella tullut tarpeeksi (kuka tarvii? mulla menee ehkä yksi liuska kuukaudessa hutiksi liian pienen veripisaran vuoksi)
- Hiilareiden lisäys päiväkirjaan. Mä olisin toivonut tuohon USB-malliin tuota link-ominaisuutta, mutta sitä siinä ei taida olla (päiväkirja pumpussa)

Mulla on toi edellinen mallli jäänyt aika vähälle käytölle ton linkin puuttumisen johdosta. pikkusen isompi link-malli on minulla käytössä (link=siirtää langattomasti mittaustuloksen pumpun muistiin)
Kirjattu
D1 1972--> Paradigm Veo ja Novorapid
Hypotyreoosi, verenpainetta, kolestrolilääkitys
Hallitusti ja laadukkaasti lisäravinteita.

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #2 : Syyskuu 06, 2012, 16:24:31 ip »

Tuossa taitaa noi suurimmat uudet featuret olla listattu heti ekassa kuvassa. Eli:
- voi lisätä verta, jos ei ekalla rutistuksella tullut tarpeeksi (kuka tarvii? mulla menee ehkä yksi liuska kuukaudessa hutiksi liian pienen veripisaran vuoksi)
- Hiilareiden lisäys päiväkirjaan. Mä olisin toivonut tuohon USB-malliin tuota link-ominaisuutta, mutta sitä siinä ei taida olla (päiväkirja pumpussa)

Mulla on toi edellinen mallli jäänyt aika vähälle käytölle ton linkin puuttumisen johdosta. pikkusen isompi link-malli on minulla käytössä (link=siirtää langattomasti mittaustuloksen pumpun muistiin)

Joo, tuolla Features-välisivulla oli selitetty uutuudet:

- Hiilihydraattien syöttö
- Insuliinin syöttö

Taitaa olla ainoa mittari tällä hetkellä Suomessa, johon voi syöttää insuliinmäärät. Varmaankin hyvä pistoshoitolaisille.

Ja tuosta Link-ominaisuudesta:

http://diabetesselfcare.blogspot.fi/2012/04/medtronic-trial-bayer-contour-next-link.html

eli demo/prototyyppiversio on jo ollut käytössä. Varmaankin tulee erillinen CONTOUR NEXT USB Link- mittari jossain vaiheessa.
Kirjattu

[(Levemir&Apidra 03/2012-11/2012), (Lantus&Apidra 09/2010-03/2012), D1 (9/2010->)]

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #3 : Syyskuu 06, 2012, 16:48:51 ip »

Höh, harmi ettei NEXT USB -mittarissa ole vielä link-ominaisuutta. Tai oikeastaan "harmi" ei edes riitä, vaan se on suorastaan kammottava pettymys. Jos link-ominaisuus tulisi usb-mittariin mukaan, olisin ehkä valmis kokeilemaan pumpunkin annosopasta ihan tuon datan tallentamisen vuoksi. Nylyisestä LINK-mittarista en tykkää ja se onkin mulla ihan vain varamittarina.

Mutta hiilareiden ja inskojen syöttö on loistava kehitys mittariin. Itse asiassa noiden puuttumisen vuoksi täytän joka päivä manuaalisesti puhelimen sovellukseen sokerit, hiilarit ja inskat. Välillä se tuntuu vähän turhalta työltä, mutta puhelimesta saan koko paketin näkyviin ja ulos kaikista helpoiten sekä nopeiten ja miellyttävimmässä muodossa. Nyt kyllä alkoi tuo uusi USB kiinnostaa, sillä nythän siinä olisi samat ominaisuudet, joita oon kaivannut. Jes!
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

Hippa

• Matkailija
« Vastaus #4 : Syyskuu 06, 2012, 22:56:43 ip »

Innolla odotan tuota uutta Contour next usb -mittaria, kun siitä vanhastakin niin kovasti tykkäsin.  :)
Kirjattu
"Asioilla on tapana järjestyä"

Accu-chek Spirit Combo

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #5 : Syyskuu 07, 2012, 11:26:46 ap »

Selvisi juuri, että nykyiseen mittariin ei ole enää liuskoja saatavilla, niin vaihto tuli eteen.

Oliko siinä mainoksessa tietoa siitä, koska tämä uusi mittari on saatavilla?

Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Annu-80

• Intoilija
  • D1 todettu 1981, Levemir ja Humalog
« Vastaus #6 : Syyskuu 07, 2012, 11:58:46 ap »

OneTouch Ultra Smartiin saa merkittyä hiilarit, rasvat, kalorit ja proteiinit sekä insuliinit ja lisäksi mm. liikunnat ja vielä sellaisia lisäinfoja kuin hypo-oireet, sairaus, stressi ym. Mutta en tiedä miten monesta kunnasta Suomessa tällä hetkellä saa liuskoja noihin. On todella hienoa, että toinenkin mittarifirma on lisännyt mittariin noita insuliini- ja ruokatietojen syöttömahdollisuuksia. Minä taidan pyytää tuota mittaria, kun nyt käytössä oleva Accucheck kettuilee ihan liikaa (koko ajan muka patteri loppu). Ärsyttää vaan hommata ja opetella käyttämään taas uutta ohjelmaa tietsikalla. Minulla kun on jo OneTouchin ja AccuCheckin piuhat ja ohjelmat. Mutta eipä taida auttaa... Minulle diabeteshoitaja muutama viikko sitten kertoi, että heille oli tullut tuo uusi mittari testailtavaksi. Näin nopeasti ei ehkä vielä välinejakelusta saa, mutta täytyy kysellä silti.
Kirjattu

JKD1

• Intoilija
« Vastaus #7 : Syyskuu 07, 2012, 15:50:12 ip »

OneTouch Ultra Smartiin saa merkittyä hiilarit, rasvat, kalorit ja proteiinit sekä insuliinit ja lisäksi mm. liikunnat ja vielä sellaisia lisäinfoja kuin hypo-oireet, sairaus, stressi ym. Mutta en tiedä miten monesta kunnasta Suomessa tällä hetkellä saa liuskoja noihin. On todella hienoa, että toinenkin mittarifirma on lisännyt mittariin noita insuliini- ja ruokatietojen syöttömahdollisuuksia. Minä taidan pyytää tuota mittaria, kun nyt käytössä oleva Accucheck kettuilee ihan liikaa (koko ajan muka patteri loppu). Ärsyttää vaan hommata ja opetella käyttämään taas uutta ohjelmaa tietsikalla. Minulla kun on jo OneTouchin ja AccuCheckin piuhat ja ohjelmat. Mutta eipä taida auttaa... Minulle diabeteshoitaja muutama viikko sitten kertoi, että heille oli tullut tuo uusi mittari testailtavaksi. Näin nopeasti ei ehkä vielä välinejakelusta saa, mutta täytyy kysellä silti.

Tuo GLUCOFACTS DELUXE pitäisi olla yksi helpoimmista (ja parhaimmista) vs-mittarin purkuohjelmista. Siitä vielä harvinainen, että Windows-version lisäksi on saatavilla MacOSX-versio:

http://www.bayerdiabetes.co.uk/sections/products-for-my-diabetes/meters/bayer-glucofacts-deluxe-software/bayer-glucofacts-deluxe-overview
Kirjattu

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Syyskuu 14, 2012, 20:28:42 ip »

No sainpa tällaisen suoraan Bayerilta, koska välinejakelussa oli vain vanhoja versioita. He keskustelivat ensin terveyskeskuksen välinejakelun kanssa, että varmasti otan tähän liuskoja (ilmeisesti etten jälleenmyy tai jotain). Mutta kas kas. Edellisen version eli Contour USB:n liuskat eivät sitten käykään tähän uuteen versioon. Tarvitaan Contour Next -liuskoja. Ja niitä Contour USB liuskojahan sieltä terveyskeskuksesta sain. Ei tullut mittarin edustajalle tämä ilmeisesti mieleen terveyskeskuksen kanssa keskustellessaan... Ei siellä varmasti olekaan näitä uusia. Eli kiitos vaan mutta tämä lienee sitten käyttökelvoton siihen asti kunnes näitä liuskoja alkaa saamaan...  :o Pitää soittaa maanantaina ja kysyä.

Jotenkin tökkii tällainen meininki, jossa heti uusi versio tehdään yhteensopimattomaksi vanhemman version kanssa. Ja kun on samaa merkkiä ja mallia mutta vain muutama lisäominaisuus tuohon mittaustulosten tallentamiseen. Luulisi, että sitä varten ei uutta liuskaa tarvitsisi ???. Tää on niin nähty mm. Windows:n eri versioiden välillä aikanaan  >:(
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #9 : Syyskuu 14, 2012, 21:01:46 ip »

Oooh eli sitä next usbia on siis jo saatavilla, mahtavaa! Mäkin haluan sellaisen! ;D

Jotenkin tökkii tällainen meininki, jossa heti uusi versio tehdään yhteensopimattomaksi vanhemman version kanssa. Ja kun on samaa merkkiä ja mallia mutta vain muutama lisäominaisuus tuohon mittaustulosten tallentamiseen. Luulisi, että sitä varten ei uutta liuskaa tarvitsisi ???. Tää on niin nähty mm. Windows:n eri versioiden välillä aikanaan  >:(
Hmm, mä oon ymmärtänyt, että ne uudet liuskat ovat just se merkittävä uudistus eikä varsinaisesti se mittari. Ja ne mittarit on uudistettu sitten siinä sivussa lisäämällä muutama uusi ominaisuus. Ne vanhat liuskat kai ovat nykykriteereillä liian epäluotettavia ja näiden next-liuskojen pitäisi olla kehittyneempiä ja tarkempia. Jos siis oon ymmärtänyt oikein. Ja jos oon ymmärtänyt oikein, silloin musta on ihan ymmärrettävää etteivät vanhat liuskat käy noihin uusiin next-mittareihin. Enemmän mua tökkii se, että ne uudet liuskat eivät käy vanhoihin mittareihin...eli sitten kun vanhoja liuskoja ei enää saa, on pakko hommata uusi mittari. No, toivottavasti siinä vaiheessa tosiaan välinejakelu jakaa jo noita uusia next usbeja. En nimittäin millään haluaisi sitä next link -mittaria. :P

Tulipa sekava kirjoitus, mutta ehkä siitä jonkun tolkun saa. ;D

Muoks. Ai niin, ja eihän sekään tietty mikään itsestäänselvyys ole, että ylipäätään tuota Contourin mittaria ja liuskoja enää kohta saa välinejakelustamme. Odotellaan seuraavaa kilpailutusta, milloin sitten onkaan... >:(
Kovasti kyllä pidän tuosta usb-mittarista eli toivottavasti säilyy.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 14, 2012, 21:15:59 ip kirjoittanut Pussukka-81 »
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Syyskuu 14, 2012, 21:25:59 ip »

Ja tuosta Link-ominaisuudesta:

http://diabetesselfcare.blogspot.fi/2012/04/medtronic-trial-bayer-contour-next-link.html

eli demo/prototyyppiversio on jo ollut käytössä. Varmaankin tulee erillinen CONTOUR NEXT USB Link- mittari jossain vaiheessa.

Itse en henkilökohtaisesti tarvitse tuota USB-ominaisuutta, koska puran mittarin tiedot "pumpun kautta". Annosopasta käyttäessäni kaikki tiedot siirtyvät langattomasti pumpulle, josta puran ne koneelle samalla kun sensorointitiedotkin. Mutta, jos uudet Next-liuskat ovat parempia kuin entiset Contour-liuskat, otan mielelläni uuden Linkin vastaan, varsinkin kun se näyttää niin näppäränkokoiselta.  :)
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Paradigm Veo 04/2011
KHH - Humalog

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #11 : Syyskuu 14, 2012, 21:47:28 ip »

Oooh eli sitä next usbia on siis jo saatavilla, mahtavaa! Mäkin haluan sellaisen! ;D

Hmm, mä oon ymmärtänyt, että ne uudet liuskat ovat just se merkittävä uudistus eikä varsinaisesti se mittari.

Jos asia näin on, niin hyvä juttu. Kannatan aina toimivampia laitteita ja välineitä. Toisaalta, miksei myös uuteen mittariin käy vanhat liuskat, kunnes uudet korvaavat ne vanhat kokonaan. Jotkut softatalotkin ovat onnistuneet siinä, että uudet versiot osaavat lukea myös vanhoilla tehtyjä dokumentteja :D

Ehkä tässä nyt enemmän tökkii se, että Bayer keskustelee terveysaseman kanssa ja sen pohjalta, että saan sieltä liuskoja, lähettävät mittarin. Ja he myös todennäköisesti olivat keskustelleet sen, että vielä ei ole tätä Next:iä sieltä saatavilla (koska lähettivät sen itse). Eli 1+1 = terveysasemalla vain "vanhoja" Contour USB:itä = niillä ei varmaan ole näitä uusia Next-liuskoja, koska ei Next-mittareitakaan. Mutta tätä ynnäyslaskua ei tehty ja nyt mulla on kasa liuskoja ja mittari, jotka eivät käy yhteen. Ja vanhaan mittariin ei saa enää uusia liuskoja ja ne loppuvat piakkoin (liuskat ovat myös vanhentuneet jo puoli vuotta sitten mutta näyttävät hyvin toimivan). Jotenkin tällainen "melkein asioiden sujuminen mutta sitten kalkkiviivoilla pieleen meneminen" on ollut mulla viime aikojen teema monessa asiassa :o. Olis nyt edes tämä pienehkö juttu voinut mennä putkeen...
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Pussukka-81

• Vanha tekijä
« Vastaus #12 : Syyskuu 15, 2012, 15:11:18 ip »

Joo, ymmärrän kyllä pointtisi ellinoora. Ja kyllähän tuollainen nyt tökkii, kun pienet mutta meille välttämättömät asiat eivät hoidu. Ja Bayerille tämä todennäköisesti on pelkkää puhdasta bisnestä...tulee vain parempi mieli itelle, kun uskoo niiden oikeasti kehittäneenkin niitä liuskoja. ;)
Tätäkin ketjua varmaan valvotaan Bayerin toimesta, joten sori, mutta eiköhän tämä liuskahomma ole ihan oikeasti loistavaa bisnestä. ::) Ja mun liuskakulutus on tällä hetkellä suuri, joten olen oikein hyvä saalis! ;D
Kirjattu
DM1 vuodesta 1986
Pumpussa Humalog

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #13 : Syyskuu 15, 2012, 17:02:21 ip »

Tätäkin ketjua varmaan valvotaan Bayerin toimesta, joten sori, mutta eiköhän tämä liuskahomma ole ihan oikeasti loistavaa bisnestä. ::) Ja mun liuskakulutus on tällä hetkellä suuri, joten olen oikein hyvä saalis! ;D

Tämänkin vuoksi luulisi olevan fiksumpaa, jos liuskat sopisivat keskenään yhteen. Nyt jos noita uusia Contour Next-liuskoja ei tule välinejakeluun, niin taidan vaihtaa johonkin muuhun mittariin. Jatkuvuus voisi olla taatumpaa yhteensopivuudella. Jos nyt haluat vaihtaa uuteen (esim. vanha Contour USB hajoaa) Next-mittariin, niin et saakaan liuskoja. Sitten pitää hommata vanhan mallinen toimiva tai ehkä saattaa käydä niin, että siirtyy toiseen mittariin. Spekulaatiota ;D mutta luulisi, että yhteesopivuus varmistaisi jatkuvuuden paremmin.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

ellinoora

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Syyskuu 19, 2012, 11:04:56 ap »

No nyt toimii mittarit, kun sain oikeat liuskat käyttöön :D. Onneksi niitä oli sitten kuitenkin saatavilla. Olin ihan varma, että niitä ei tule olemaan (miten niin pessimisti... ::))

Ensituntumalta tykkään, vielä en ole kokeillut tuota softaa.
Kirjattu
D1 vuodesta 1992

Linkkejä

Yksi elämä -uutiskirje tilattavissa

Julkaistu 15.04.2014 | 00:00