Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
7192 jäsentä  •  366482 viestiä  •  18392 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi pikku myy, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: kutiavat pistospaikat  (Luettu 1490 kertaa)

Serafiina

• Vieras
kutiavat pistospaikat
« : Tammikuu 13, 2010, 11:13:06 ap »

olen huomannut, että minulla pistospaikat kutiavat, etenkin vatsan  alueella. Kutina on todella ärsyttävää ja ei välillä meinaa loppua sitten millään.. raastavaa kutinaa sanoisin..ei kiva    mistä tämmöinen "syyhy" voi oikein johtua.. jonkinmoista yliherkkyyttä? Mielestäni tämä alkoi kun minulla aloitettiin Lantuksen sijaan Levemir.
Nyt odottelen sitä kutsua pumpun käyttöönottoon...toivottavasti odottavan aika ei olisi kohtuutoman pitkä  
Kirjattu

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
Re: kutiavat pistospaikat
« Vastaus #1 : Tammikuu 13, 2010, 12:19:58 ip »

Tutulta kuulostaa. Mulla nimen omaan Levis aiheutti alkuvaiheessa kutinaa tai oikeammin sietämätöntä kihinää sekä punaisia paukamia pistospaikkoihin.

Ajan kanssa paukamat jäivät pois, kutina jatkui. Nykyään pumppailen!  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Serafiina

• Vieras
« Vastaus #2 : Tammikuu 13, 2010, 15:14:05 ip »

Mulla levemir mennyt viime keväästä asti.
Jospa sitten viimestään tuo pumppuilun aloittaminen veisi tuon mokoman kutkan pois  
Kirjattu

annami

• Intoilija
« Vastaus #3 : Tammikuu 14, 2010, 14:49:27 ip »

Levemir aiheuttaa minulle ainakin punaisen, kutiavan paukaman. Kutka kestää puolisen tuntia pistämisen jälkeen, mutta patti saattaa pysyä pidempään (ja kyse ei siis ole pistosalueen kovettumasta, selvennettäköön se   )

Valittelin ilmiötä lääkärilleni kerran ja hän kysyi, että pystynkö elämään sen kanssa. Kun sanoin, että pystyn kai, niin siitä ei puhuttu sen enempää. Hyvä puoli kutinassa on se, että siitä tietää onko pistänyt vai ei, kun on toi muisti hiukan hatara...
Kirjattu
Ykköstyyppi v:sta 1985. Animas Vibe & Humalog 3.9.2013 alkaen, Dexcom-sensorointia.
Hypotyreoosi ja yleispätevää kremppaa. Draamaan taipuvainen.

Mariia

• Vieras
« Vastaus #4 : Tammikuu 14, 2010, 19:23:46 ip »

Itselleni kävi samalla lailla vaihdettuani Lantuksesta Levemiriin. Pistin Levemirin kaksi kertaa päivässä. Ensin pistospaikkoja kutitti, n. parin kuukauden jälkeen kutina jatkui edelleen, mutta pistospaikkoihin alkoi nousta punaisia "patteja". ei auttanut pistospaikkojen vaihto, paukamat suurenivat, isoimpien ollessa lähes kämmenen kokoisia. pistospaikat olivat tosi kipeitä. Esim. farkut hankasivat kipeästi näitä paukamia. Yhden paukaman häviäminen kesti n. 4 päivää, joten jalat olivat jatkuvasti täynnä punaisia kipeitä paukamia. Kun sitten pääsin d-lääkärilleni, totesi hän, että levemir äkkiä vaihtoon ja Lantus takaisin. Olin tullut allergiseksi jolleki Levemirin säilytysaineelle(?). Oli kuulemma mahdollisuus, että tulisin allergiseksi nyt myös Lantukselle. Näin ei onneksi käynyt, mutta nyt, kun paluusta Lantukseen on kulunut reilut puoli vuotta, molemmista reisistäni on n. kämmenen kokoiselta alueelta hävinnyt ilm. rasvakudosta ja jaloissa on selvät kuopat noissa kohdissa. Nyt d-lääkärini pyöritteli päätään ja ihmetteli, sanoi konsultoivansa asiassa viisaampia. Ei ollut kuullut että näin voisi käydä. Ilmeisesti tuo kudos on nyt menetetty, onneksi jalat säilyivät. enkä ole enää minihameiässä. Ja pitkäaikaissokerikin parani tuon kammottavan tulehdushomman loputtua.
Kirjattu

Friita

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Tammikuu 14, 2010, 19:35:14 ip »

Samat jutut tapahtui mulle, paitsi, että kitkuttelin Levemirin kanssa melkein 2 vuotta. Tasapaino oli huonompi kuin Protaphanella ennen vaihdosta, Lantuksen kanssa tasapaino on vähän parantunut.
Kirjattu
D1 vuodesta 1986, Paradigm Veo 02/2012 + Humalog

Linkkejä

Yksi elämä -verkkopalvelu on avautunut

Julkaistu 19.08.2014 | 10:09

Runsas istuminen lisää kuolemanriskiä

Julkaistu 08.08.2014 | 09:24