Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
7172 jäsentä  •  364993 viestiä  •  18359 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi D1-00, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Silmänpohjakuvaus ja lausunnon kesto...  (Luettu 3983 kertaa)

äskoo

• Lentävä kynä
Re: Silmänpohjakuvaus ja lausunnon kesto...
« Vastaus #15 : Toukokuu 11, 2009, 19:42:06 ip »

Lainaus:

mitä aiot kiristää? pumppuhan sulla jo on?  

Ehkä toisenlaisen pumpun.  
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Paradigm Veo 04/2011
KHH - Humalog

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Combo+humalog/KHH
« Vastaus #16 : Toukokuu 11, 2009, 21:19:05 ip »

OOO...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #17 : Toukokuu 11, 2009, 22:19:04 ip »

Lainaus:

Ehkä toisenlaisen pumpun.  

AHAA!   Mullakin on  ERITTÄIN SALAINEN  pumppuprojekti meneillään.   En voi vielä kertoa...  
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

D1-1978

• Veteraani
  • Levemir 8+6 yks, Humalog 1-2 yks/10g HH, D1
« Vastaus #18 : Toukokuu 11, 2009, 23:50:17 ip »

Luulen, että TAYS on hävittänyt kuvasi, ja siksi lausuntoa ei tule pyynnöstä huolimatta. Itselläni oli sama juttu ketoasidoositulosten kanssa, kun tulin Suomeen, eli Espanjan sairaala oli hävittänyt puolet tuloksista (tietokonetomografia ja magneettikuva katosivat; EKG, röntgen ja verikokeet säilyivät). Ja sama oli kiertokäytäntö, eli kyselivät moneen kertaan HYKSistä, miksi lausuntoja ylipäänsä tarvitaan, koska samat kokeet voidaan ottaa Suomessa uudestaan... Kävin itse Barcelonassa parin vuoden päästä ja sain kuulla, että tulokset olivat hävinneet jonnekin.

TAYSissa on ollut aika paljon ongelmia hoidon suhteen (netistä huomaa), eli en ihmettele, vaikka olisivat kadonneet. Toivottavasti olen väärässä!
Kirjattu

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #19 : Toukokuu 12, 2009, 16:22:54 ip »

Lainaus:

Lainaus:

TAYSin toimista en tiedä, mutta itselleni lähetetään Hgissä lausunto aina eri pyynnöstä kotiin (lääkärille lähettämisen lisäksi pyydän siis myös itselleni lausunnon) ja tähän menee muutama viikko kuvien ottamisen jälkeen.

Pyydätkö siis siellä kuvauspaikalla myös itsellesi lausunnon? Kenelle sen pyynnön jätät?

Toi olisi kiva lisä omaan kansioon, koska mun nykyisellä omalääkärillä ei ollut mitään tietoa mun silmänpohjakuvauksista (jotka oli kuitenkin tehty Hertsikassa).

No siis ihan paikanpäällä sille kuvaajalle kerron, että haluan lausunnon myös itselleni sen lisäksi, että se lähetetään lääkärille. Yleensä tulee ilman sen kummempia kommentteja, viimeksi taisi sanoa, että ei tämä ole yleensä tapana... Vaan minullapa on tapana, joten laittoi tulemaan tälläkin kertaa kotiin.
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Misty

• Lentävä kynä
« Vastaus #20 : Toukokuu 12, 2009, 16:30:55 ip »

Kiitos tiedosta! Pyydänpä minäkin tuon lausunnon itselle seuraavalla kerralla  
Kirjattu

sara68

• Aloittelija
« Vastaus #21 : Toukokuu 13, 2009, 08:47:00 ap »

Tänään Taysin silmäpolille kuvaukseen. Saa nähdä kauanko lausunon saaminen kestää taas. Joskus niitä ei ole vastattu lainkaan edes d-lekurille. Ollut jo parisen vuotta siinä ja siinä laseroinnin tarve ja pelottaa vastaus. Viimeisestä laseroinnista aikaa reilut 10 vuotta.
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #22 : Toukokuu 13, 2009, 09:27:20 ap »

Jotain positiivistakin on siinä, ettei mulla silmänpohjakuvaus onnistu ja joudun käymään yksityisellä silmälääkärillä kontrolleissa.

Nimittäin saan lyhyen lausunnon heti mukaani ja muutenkin kuulen tilanteen kaikilta osin aina siinä paikanpäällä Ja tuleepahan siinä aina samalla silmänpaineet ja näkökin tutkittua, vaikkei niissä mitään ongelmaa ole ollutkaan
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Tea

• Lentävä kynä
« Vastaus #23 : Toukokuu 13, 2009, 22:25:23 ip »

Lainaus:

Kiitos tiedosta! Pyydänpä minäkin tuon lausunnon itselle seuraavalla kerralla  

Juu, onhan se kuitenkin kiva saada se kotiin, niin ei tarvitse sitten sitä lääkärin vastaanottoa jännittää niin kauhiasti. Pyydä ihmeessä itsellesi myös
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

kani

• Intoilija
« Vastaus #24 : Kesäkuu 13, 2009, 16:12:18 ip »

Sain vastauksen eilen, ei siis mennyt kuin melkein puoli vuotta ja muutama soitto perään.

Kaiken maailman muutoksia on listattu ja vasemmassa runsaampia vuotoja yms. Ei kovin tarkasti lueteltu ees mitään. SYksyllä tulee kutsu silmäpolille. Just, eihän tässä sit ole mennyt kuin vajaa vuosi asiasta, mitähän siellä on tapahtunut tässä välissä? Mutta kun lomat painaa päälle, eihän sinne nyt pääse.

Vähän hirvittää, kun näkö on mun mielestäni huonontunutkin aika paljon viime aikoina....

Ketäs mä sitten syytän tässä asiassa, jos jotain "dramaattista" tuhoa ehtinyt tapahtumaan?
Kirjattu

Linkkejä