Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
7203 jäsentä  •  367369 viestiä  •  18426 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Miika Rautiainen, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Sarjassamme omituiset vaivat...!!  (Luettu 3542 kertaa)

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
Sarjassamme omituiset vaivat...!!
« : Maaliskuu 03, 2009, 00:00:11 ap »

Heipa hei, taasen olen saanut kummallisen vaivan osakseni... onko kellaan hyvia arvauksia mista vois olla kyse, deehen tuskin liittyy??!! Eli noin 2 paivaa sitten ilmaantui oikeaan jalkaani pieni "luupallo". Eli pikkuvarpaan viereisesta varpaasta lahtevan pitkan luun kohdalla, noin 5-6 cm varpaasta nilkkaa kohti, on pieni, kovantuntuinen pallura. Kooltaan se on hiukan pikkusormenpaata pienempi, eli ei suurensuuri eika esim. haittaa kenkien jalkaan laittamista, ei ole kipea eika mitaan, mutta mista ihmeesta tuommoinen pallukka voi ilmaantua??? En tietaakseni ole loukannut jalkaani mihinkaan tms. Kattellaan nyt menisko se itsekseen pois vai pitaako nayttaa lekurille....
Kirjattu
D1 vuodesta 1987,Lantus + Humalog + positiivinen elamanasenne hengenpitimina

Tea

• Lentävä kynä
Re: Sarjassamme omituiset vaivat...!!
« Vastaus #1 : Maaliskuu 03, 2009, 10:29:40 ap »

Onko tuo ns. irrallista mallia (liikkuu ihon alla)? Onko ihon alle voinut päästä joku tikku, tms.?

Jos mallia irrallinen, ei kipeä, tulehtunut, tms. vaivaa voi olla hyvänlaatuinen lipooma ja jos se ei siitä sen kummemmin suurene, eikä haittaa, voi sen antaa olla. Jos alkaa kasvaa & häiritä esim. juurikin kenkien kanssa kulkemista, tuolle voinee näyttää veistä.
Kirjattu
Tea
DM tyyppi1 (Levemir & Humalog)

Toukokuu1965

• Lentävä kynä
« Vastaus #2 : Maaliskuu 03, 2009, 10:48:12 ap »

Tai onko kenkä/sukka huomaamatta hangannut? Mulle tuli "pallo" pikkuvarpaaseen ekan nivelen kohdalle siihen kynnen alle. Pallukka punoitti vähän ja oli pehmeä, ei siis yhtään kipeä.

Jalkahoitaja arveli sen tulleen varpaan lievän virheasennon aiheuttamasta paineesta ja suositteli käyttämään varpaaseeni tehtyä muottia (mikäsenniminytolikaan...) jotta iho ei menisi rikki.

Näin olen tehnytkin ja pallukka on pienentynyt.
Kirjattu
"Luoja, anna minulle kärsivällisyyttä, ja heti!"

Pumppu 5/2007, Paradigm Veo 4/2013.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Maaliskuu 03, 2009, 10:51:31 ap »

Eli siis pallura on jalkapöydän päällä... Mulla oli yhdellä duunikaverilla tollainen ja kun alkoi lopulta vaivata juuri kenkien kanssa, niin lääkäri ehdotti veistä. Näin mielestäni duunikaverini tekikin ja homma tuli sillä kuntoon. Tarkemmmin en tiedä mikä oli kyseessä, mutta olihan se aika oudon näköinen möyky ihon alla etenkin kun alkoi olla sormenpäätä isompi
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #4 : Maaliskuu 03, 2009, 17:26:04 ip »

kiitos vastauksista... Pallo ei ole irrallinen, enemmankin ikaan kuin kiinni luussa... mutta ei tosiaan kipea eika tulehtunut, iho ei punoita eika mitaan. Ehkapa siis kyseessa samanlainen tapaus kuin Antsun kaverilla?!? No, mun tarvii menna lekurille hakemaan yhta reseptia parin kuukauden sisalla joka tapauksessa, joten voinen nayttaa tuota silloin...
Kirjattu

Sus

• Vanha tekijä
    • www.nekkunetti.net
« Vastaus #5 : Maaliskuu 03, 2009, 17:49:17 ip »

Mulla tuli joskus nilkkaan kanssa kumma pallukka. Se lopulta leikattiin pois, kun haittasi jo kenkien pukemista. Se kirurgi sanoi, että joku kudosneste, minkä pitäisi liikkua omia aikojaan tuolla raajoissakin, valui mun sääriluuta pitkin ikäänkuin pussiin nilkan päälle ja jäi siihen.  
Kirjattu
\Sus
------------------------------------------------
Sometimes I wake up grumpy - sometimes I let her sleep...

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #6 : Maaliskuu 03, 2009, 17:58:33 ip »

Lainaus:

..on pieni, kovantuntuinen pallura. Kooltaan se on hiukan pikkusormenpaata pienempi, eli ei suurensuuri eika esim. haittaa...eika ole kipea...

Minulle tuli ihan samanlainen kohvahko pahkura keskelle kämmentä ennen joulua. Siitä ei ole mitään vaivaa, eikä myöskään mitään järkevää syytä sen syntyyn.  Olin tosin edellisellä viikolla neulonut kovalla kiireellä puupuikoilla 2 pitkää kaulahuivia, mutta en oikein jaksa uskoa, että se olisi siitä tullut.
En muistanut esitellä sitä lääkärille viime käynnillä.  
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Paradigm Veo 04/2011
KHH - Humalog

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Maaliskuu 03, 2009, 18:36:15 ip »

Mulla on ollut lukiovuosista asti molemmissa ranteissa tuon kuvailun kuuloinen kova pallukka. Välillä ne kasvavat aika hurjiin mittoihin, välillä pienenevät itsekseen.

Kuulemma nivelnestettä, joka jostain rakenneviasta johtuen kerääntyy ranteisiin. Mun tapauksessani sitten hyytyy paikoilleen. Mikähän sen vaivan nimi on... en muista vaikka tiedän.

Toinen leikattiinkin, mutta ei siitä mitään hyötyä ollut koska tuli takaisin vuoden päästä. Ainoa mistä on ollut hyötyä, oli aineenvaihdunnan parantaminen aika rankalla joogapohjaisella jumpalla, jossa oltiin pitkiä aikoja käsien päällä.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Ruiskaunokki

• Aktiivinen
« Vastaus #8 : Maaliskuu 03, 2009, 19:55:50 ip »

Vau, mullahan on siis ihan kohtalotovereita...   Ei siis varmaan tarvi olla turhan huolestunut ko. vaivasta. Ehkapa se jopa katoaa itsekseen...
Kirjattu

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Maaliskuu 03, 2009, 20:37:35 ip »

Sillä mun työkaverilla se möykky oli ikäänkuin luussa kiinni, ei siis liikkunut mihinkään. ja kokokin muuttui ajanoloon vain isompaan suuntaan... ei mitään pienenemisiä tai häviämisiä (kuin "puukolla").
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

zebra1

• Lentävä kynä
« Vastaus #10 : Maaliskuu 03, 2009, 21:27:57 ip »

Ah, nyt muistan: ganglio. (Googlaamalla löytyy, muistin ekaksi nimen ihan päin honkia.)

Nää mun voi olla vuosia samankokoisia, mutta sitten yhtäkkiä alkaa kasvaa tai pienetä.  

muoks vielä kerran: Toi Wikipedian kuva on ihan yksyhteen mun ranteen kanssa. On suurimmillaan aika rajun näköinen.

Siskolla sama vaiva on peukalon nivelessä, ja oon kuullut näitä voivan olla käytännössä missä tahansa nivelessä.
Kirjattu
Levemir, Humalog ja metformiini
Keinotekoisesti hengissä, mutta tiukasti elämässä kiinni

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Maaliskuu 03, 2009, 21:43:46 ip »

mulla on ollut tuollainen etureidessä (äh siis polven ja nilkan välissä) luun päällä jo vuosia ei kasva ei kutistu.
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #12 : Maaliskuu 03, 2009, 22:57:03 ip »

Lainaus:

Toi Wikipedian kuva on ihan yksyhteen mun ranteen kanssa.

Minun ei ole tarkoitus apinoida tänään kaikkia, mutta tuota wikipedian kuvaa katsoessa muistin, että minulla oli samanlainen (mutta puolta pienempi) ranteessani nuorena. Se oli siinä vuosikausia - varhaislapsuudesta aikuiseksi ja joskus kylmällä ilmalla sitä vähän jomottikin. Sitten se yhtäkkiä hävisi ja oikein tarkkaan katsomalla huomaa, että nyt sen paikalla on pieni kuoppa.

Vai ganglio? Kuulostaa ihan mafiapomon nimeltä.  
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Paradigm Veo 04/2011
KHH - Humalog

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Maaliskuu 06, 2009, 18:18:42 ip »

Mulla on just vasemman etusormen ekassa nivelessä kynnestä päin katsottuna herneen kokoinen patti.

ollut tän vuoden.
Yritin hieroa,puhkaista ja nyt reviin siitä nahkaa pois.

Mä kun pyrinoperoimaan kaikki ylimääräiset patit.

Eipä toi mihkään lähde.
Kirjattu
paradigim+ Humalogi

Linkkejä

Tule kirjoittajaksi Deeblogiin!

Julkaistu 01.09.2014 | 12:57

Yksi elämä -verkkopalvelu on avautunut

Julkaistu 19.08.2014 | 10:09