Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
7223 jäsentä  •  368864 viestiä  •  18452 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi Rasitusvamma, uusin jäsenemme.
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 11

Kirjoittaja Aihe: Ylimääräinen uutislähetys kl.14.30 Tv:ssä  (Luettu 12227 kertaa)

Edward

• Lentävä kynä
  • Teen vain työtäni, sanoi pyöveli.
    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaija_Olin-Arvola
Re: Ylimääräinen uutislähetys kl.14.30 Tv:ssä
« Vastaus #75 : Marraskuu 09, 2007, 09:50:35 ap »

Kyllä se koville ottaa, kun pannee seisten kovalla kalulla monta tuntia niin kuin loimaalaisella torikauppiaalla oli tapana sanoa.

Mutta ajatteles Tonni sitä, miten hauskaa on kehittyä täällä kohtauspaikalla, kun täällä ei kukaan koskaan kiusaa ketään

Eetu

P.S. Tosi upee se sun hobis.
Kirjattu
Älä usko kaikkea, mitä ajattelet.

Älä jää tuleen makaamaan.

PateT

• Lentävä kynä
« Vastaus #76 : Marraskuu 09, 2007, 10:56:12 ap »

Lainaus:

ritsallani voisin posauttaa joitakin ex luokkatovereita ja maikkoja persauksiin.

Arveluttavaa,mitäs pistät ammuksiksi,herneitä ehkä?

Tuli mieleen,kun olimme Laajiksessa omppuvarkaissa,suuttui tilanhoitaja ja posautti jollain suolapanoksilla persuksiin  .

Oliko sekin koulukiusaamista kun likkoja vedettiin saparoista(palmikoista)
kait tänä päivänä olis...
Tai keskikoulun alaluokkien aikaan(ikä n.11-13v.),yks tyttö oli saanut ekat rinuliliivit ja päällään hällä valkoinen paitapusero,pojat kiusas ja tämä meni nätisti veskiin ottamaan ne pois;muistaakseni ei käyttänyt pitkään aikaan ainaskaan valkoisen paidan alla  .
Kirjattu
Elämä on kuin kameli.Sen saa tekemään mitä tahansa paitsi peruuttamaan.
-Marcelene Cox

äskoo

• Lentävä kynä
« Vastaus #77 : Marraskuu 09, 2007, 11:53:02 ap »

Lainaus:

Minun muistojeni mukaan kiusaajat olivat niitä "parempien perheiden" lapsia , jotka nauttivat köyhempien ja heikompien kiusaamisesta. Jollain toisella on ehkä toisenlaisia muistoja.

Niitä toisenlaisia on esim. pienestä tytöstä, joka oppi ekaluokan jälkeen pitämään suunsa kiinni isänsä ammatista, perheen harrastuksista ja matkoista, eikä suostunut enää käyttämään äitinsä tekemiä kauniita (mutta edullisia) vaatteita. Erilaisuutta ei oikein hyväksytä. Jos menet heikomman, kiusatun puolelle, joudut helposti itsekin kiusattavaksi. Kiusaamista on sekin, että jätetään yksin ja ulkopuoliseksi, ihan vain sen takia, että on omia, valtavirrasta poikkeavia ajatuksia.

Samaa piirin ulkopuolelle jättämistä näkee peruskoulussa, lukiossa, yliopistossa tai työpaikoilla.  
Kirjattu
“Every cloud has a silver lining”

Nainen
D1 vuodesta 1991
Pumppu 10/2006 - Paradigm Veo 04/2011
KHH - Humalog

Keiju

• Lentävä kynä
« Vastaus #78 : Marraskuu 09, 2007, 12:03:19 ip »

äskoo: niin totta niin totta!

Todellinen koulukiusaaminen seuraa pitkään aikuisikään saakka ja vie itsearvontunnon moneksi vuodeksi. Viillot ovat syviä ja ahdistavat läpi elämän. Minä se valitettavasti tiedän...  

Vasta yli kolmekymppisenä opin ymmärtämään etten ole yhtään sen huonompi kuin muutkaan vaikka olenkin työläisperheestä ja mummo teki vaatteemme... vaikka olin hieman pyöreä ja minulla oli käsivarsissa maitorupea.. vaikka sitä ja tätä..

Näin kuitenkin uskoin pitkään.
Kirjattu
D1 vuodesta -80, VEO-pumpussa Humalog. Munuaissiirre 15.04.2014.
"Elämä ei ole ne päivät jotka ovat menneet, vaan ne päivät jotka muistamme."

Jape

• Lentävä kynä
« Vastaus #79 : Marraskuu 09, 2007, 12:07:31 ip »

Tuossa muuten tuli sellainenkin asia esille, että lehdistöllä on hieman tapana liioitella tällaisia tapauksia. Tarkoitan sillä sitä, että otsikot kirkuvat kuinka "koko Suomi sitä ja koko Suomi tätä". Olen ihan oikeasti tavannut tänään sellaisiakin ihmisiä, jotka sanoivat, että heitä ei ole kiinnostanut p...an vertaa tämä(kään) tapahtuma. Mietin sitten että minkähän takia ei.

Itse tulin siihen tulokseen, että kun maailma on täynnä väkivaltaa ja katastrofeja, joita joka päivä esitellään telkussa ja lehdissä, niin siihen turtuu. Ei rehellisesti minuakaan tunnetasolla ole kohdannut järkytys tämän asian tiimoilta. Ikävä tapaus, mutta ei vaikuta minun elämääni millään tavalla. Olen sitten nähtävästi ikävä ihminen....

Kirjattu
Jape, vanha pessimisti.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #80 : Marraskuu 09, 2007, 12:35:17 ip »

Itse olen kokenut koulukiusaamista aikoinaan heti diabetekseen sairastumiseni jälkeen. Eikä se mitenkään mieltäylentävää ollut 10-vuotiaalle pikkutytölle, joka ei ymmärtänyt edes miksi Ja tässä ei ollut kysymys mistään rikkaat/köyhät tai ostetut/äidin tekemät vaatteet -jaottelusta. Samanlaisia pienviljelijäperheen kersoja olimme kaikki.

Ja rankimpia olivat tietenkin välitunnit, mutta myös etenkin koulumatkat, jolloin koulusta sai aina lähteä yksin kävelemään samaa reittiä muiden kanssa, kun muut tulivat edellä tai perässä, mutta eivät vaan antaneet liittyä ryhmään. Ja pitkä koulumatka, noin 5km oli todella masentavaa kulkea noin - nähdä muiden hauskanpito, mutta olla itse osallistumatta siihen

Ilmeisesti tuo kesto, vain yksi lukuvuosi, oli sen verran lyhyt, että koulun vaihdon myötä koko asia unohtui ja painoi omasta mielestäkin pois ainakin ahdistuneisuuden muodossa.
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

Hese

• Lentävä kynä
« Vastaus #81 : Marraskuu 09, 2007, 12:39:13 ip »

Lainaus:

Niitä toisenlaisia on esim. pienestä tytöstä, joka oppi ekaluokan jälkeen pitämään suunsa kiinni isänsä ammatista, perheen harrastuksista ja matkoista, eikä suostunut enää käyttämään äitinsä tekemiä kauniita (mutta edullisia) vaatteita.  

Eräänlaista koulukiusaamista oli sekin, että kun meidän perhe tuli evakkoon tuolta rajan takaa ja puhuimme karjalan murretta, niin kyllä siitäkin jaksettiin kiusata. Piti opetella se paikallinen 'kieli', niin pääsi helpommalla. Ja ne vaatteet - kun ei silloin sodan jälkeen meidän evakkoperheellä ollut varaa niin kalliita vaatteita ostella ja minä perheen nuorimpana jouduin käyttämään jo moneen kertaan kierrätettyjä ja paikattuja, niin arvatkaa vaan.

Muuten PateT - tuosta tuli mieleen, miten mekin (kummallista, että mekin - kiltit lapset) olimme omppuvarkaissa. Isäntä siitä ryntäsi huutaen ulos ja me pakoon. Minä siitä orapihlaja - aidan läpi vauhdilla, ja arvaapa mikä oli jälki

Saalis? Yksi puoliraaka, erittäin hapan ja kova Antonovka.
Kirjattu
Tunne itsesi - mutta älä VAAN kerro kenellekkään.

Antsu1

• Lentävä kynä
« Vastaus #82 : Marraskuu 09, 2007, 13:15:59 ip »

Ja paljonkohan nyt sitten seuraa näitä uusia netti-ilmoituksia. Tänään on ilmeisesti ainakin Hyrylässä ja Espoossa oleviin koulukeskuksiin kohdistuneita uhkausviestejä netissä...

Kyllä me olemme todella sairasta kansaa - monella tavalla

Ja korjaan, taisikin toinen olla Kirkkonummella, vai onkohan niitä jo enemmänkin
Kirjattu
Antsu1
D1 vuodesta 1966 - Accu-chek Spirit ja Novorapid 09/2007 alkaen

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #83 : Marraskuu 09, 2007, 14:26:30 ip »

Lainaus:

Ikävä tapaus, mutta ei vaikuta minun elämääni millään tavalla. Olen sitten nähtävästi ikävä ihminen....

Niin, toisaalta tämä on ainutlaatuinen juttu Suomessa - toivottavasti sellaiseksi jääkin - mutta ei sen kai pitäisikään kovin syvällisesti tai pitkäaikaisesti järisyttää muita kuin niitä, joita asia suoraan tai läheisesti koskee. Meillä päin ollaan siipi maassa varmaan pitkään, mutta eipä se edes lähikunnissa taida kauaa puhuttaa.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

ovkh56

• Jäsen
« Vastaus #84 : Marraskuu 09, 2007, 14:36:33 ip »

Ainahan sitä kiusaamista on ollut, niinkun nyt saa täältäkin lukea. Mites me "vanhat pierut" siitä selvittiin?
Ja vielä ilman mielialalääkkeitä ja terapiaa?

Olisko jotain tapahtunu tässä hyvinvointi yhteiskunnassa. Nykyään lapset ja nuoret saavat lähes kaiken mitä pyytää/vaatia osaavat. On vain oikeuksia, ei velvollisuuksia. Materia on muuttunut yhä tärkeämmäksi ja elämänarvot ovat mitä ovat. Rahalla saa..

Repussa ei tunnu olevan eväitä minkäänlaisten vastoinkäymisten kohtaamiseen. Kaikki-mulle-heti-nyt.

Lapset aikuistuvat liian aikaisin, eli lapsuus jää elämättä. Kuinka moni esim. 12-vuotias poika tai tyttö vielä oikeasti leikkii?

Uusavuttomuus lisääntyy. Erään tutkimuksen mukaan 20-25 vuotiaista avo-tai avioliitossa elävistä suurin osa ei laittanut kotona ruokaa kuin korkeintaa kerran kuukaudessa. Muulloin syötiin pikaruokaa tai ostettiin eineksiä.

Väkivalta lisääntyy, sehän tiedetään. Nuoret voivat tosi huonosti, miksi?

Tuntuu vähän siltä, että heti kun elämässä vastoinkäymistä pukkaa, pitää olla vähintään terapiaa ja seuraavaksi mielialalääkkeet...

Voipi olla aika provo kirjoitus, mutta näin se aika pitkälti menee...
Kirjattu
-kiiruhda hitaasti-

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #85 : Marraskuu 09, 2007, 15:28:08 ip »

Olihan sitä kiusaamista ennenkin mutta kaikkein pahinta mitä
tiedän...........
Olisin varmaan kuollut häpeästä, jos äiti olisi tullut vaatimaan opettajilta koulutieni turvaamista, kun matkalla oli puliukkoja, viinatrokareita ja tappelunhaluisia katupoikia. Miksei minulle annettu saattajaa, kun jouduin kaksi kertaa viikossa matkustamaan 6-vuotiaana ratikalla Vallilan kansakouluun siveysopin tunnille, sillä Käpylän koulussa ei opetettu tätä tärkeää ainetta? Miksei meillä ollut kouluavustajia, jotka olisivat avanneet oikean sivun kirjasta, kun olimme syventyneet pelaamaan sököä emmekä huomanneet tunnin etenemistä?
Ja miksei meillä ollut kypärä päässä ja välituntivalvojilla värilliset liivit päällä välkkärillä
olisi jäänyt monta kärähtämistä röökistä kärähtämättä
kun olis nähny välkkäri valvojan jo kaukaa.

Kyllä nykyäitien kelpaa. Heti on kriisipsykologia, koulukuraattoria ja erityisopettajaa paapomassa tyttöä, jos joku poika on piirtänyt kirkkoveneen kuvan hänen pulpettiinsa. Tällaista poikamaista lemmentunnustusta äidit pitävät koulukiusaamisena ja vaativat lisää kouluavustajia ja erityisopetusta. Luultavasti lasten ongelmat vähenisivät, jos ÄIDEILLE annettaisiin lähestymiskielto kouluihin.

Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

ovkh56

• Jäsen
« Vastaus #86 : Marraskuu 09, 2007, 15:53:11 ip »

HYVÄ TONNI!!

Olen ns. "vanhankansan" äiti. Perusarvoihin kasvatuksessa on kuulunut; haliminen, PUHUMINEN (= niin vaikeeta asiaa, ei ole, josta et voi kotona kertoa), hellyys, sanat "rakastan sua" päivittäin. Positiivinen palaute, kannustaminen.

Mutta myös kuri, velvollisuudet, kotiituloajat, kotityöt.
"Tämä ei ole mikään hotelli"-tyyliin..

Välillä mietin olenko ollut liiankin ankara, koska kova oli pojille komento! Sain jopa liikanimen "Kersantti Karoliina"

No, pojat ovat nyt 21- ja 26- vuotiaat, omillansa ja elämä uomissaan. Ei kai sitten ihan pieleen ole mennyt.

Niin, kyllä äitien pitäis ymmärtää, ettei vedä överiks ja nolaa lasta/nuorta..
Kirjattu
-kiiruhda hitaasti-

Edward

• Lentävä kynä
  • Teen vain työtäni, sanoi pyöveli.
    • http://fi.wikipedia.org/wiki/Kaija_Olin-Arvola
« Vastaus #87 : Marraskuu 09, 2007, 16:02:46 ip »

Nyt sinä Tonni puhut paskaa.
Viime laman aikana leikattiin kouluista pois kuraattoreja ja psykologeja ja lääkäritkin ovat tämän päivän tietojen mukaan vetäytyneet kouluista. Mitään määrärahoja ei ole palautettu, kouluterveydenhuoltoa ei enää kohta ole jne. jne. Koulut homehtuvat. Ja kohta köyhille tarjotaan taas kiertokoulua, jos tämä meno jatkuu.
Minä seuraan kolmen pienen koululaisen elämää päivittäin ihan vierestä ja tiedän kyllä, mistä puhun.
Aamen.

Eetu
Kirjattu
Älä usko kaikkea, mitä ajattelet.

Älä jää tuleen makaamaan.

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #88 : Marraskuu 09, 2007, 16:03:15 ip »

Kyl me kakaroina mentiin ite harrastuksiin koulun jälkeenkin.
Ei ollu mamma eikä pappa mukana paapomassa ja antamassa
kyytiä.
Kouluunkin mentiin fillareilla tai jopa skimpoilla.
Liikuntaa ja ja harrastuksii ja yhdessäoloa kavereitten kanssa riitti.
Eikä vähiten joukkuehenkee.

Joskus ihmettelee, onko tapahtunut joku mullistava ihmislajin muutos, kun kouluissa on pian erilaisia ohjaajia ja valvojia enemmän kuin opettajia. Sikäli kuin tunnen opettajia ja lapsia, eivät he ole juurikaan muuttuneet vuosikymmenten kuluessa. Osasimme mekin olla kamalia. Vain äidit ovat muuttuneet. Isätkin muistuttavat nykyäitejä.

Luistinradalla ei enää näe lapsia yksin luistelemassa, vaan siellä on palloiksi pyntättyjä kypäräpäisiä lellikkejä, joita äiti vahtii hysteerisesti. En ole vuosiin nähnyt puistossa lapsia pelaamassa pesäpalloa, jalkapalloa, jääkiekkoa tai mitään muutakaan peliä ilman valmentajien ja huoltajien armeijaa.

Tonni
Kirjattu
\|||/ TonninStiflat Vantaa
(o o) NHH, Monipistoshoito D2, Verenpaine ja
-(_)- keuhkoputkenahtaumatautinen.

TonninStiflat

• Lentävä kynä
« Vastaus #89 : Marraskuu 09, 2007, 16:05:38 ip »

Mä puhunkin 50 - 60 luvun ajoista.
Eli vanhoista hyvistä ajoista.

Tonni