Kohtauspaikka

Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.

Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku  
7245 jäsentä  •  370690 viestiä  •  18505 aihetta
Toivottakaa tervetulleeksi MAJURI47, uusin jäsenemme.

Kirjoittaja Aihe: Suolaa,suolaa enemmän suolaa...  (Luettu 3771 kertaa)

tumi

• Aktiivinen
Suolaa,suolaa enemmän suolaa...
« : Kesäkuu 19, 2007, 21:33:03 ip »

Suolat liian alhaalla.Heittää ja huippaa.(joskus).
Suola kuitenkin nostaa verenpainetta ja kuitenkin syön jo verenpainelääkettä.Hei haloo...
Kirjattu

varis

• Aktiivinen
Re: Suolaa,suolaa enemmän suolaa...
« Vastaus #1 : Kesäkuu 19, 2007, 21:45:36 ip »

voitko mitata omalla mittarilla veren paineen.jos on liian alhaalla.on myos muita syita
Kirjattu

HeidiH

• Intoilija
    • www.hakolantila.net
« Vastaus #2 : Kesäkuu 20, 2007, 05:51:12 ap »

Minulla oli sama juttu ja oon raskaana, en taatusti ala suolaa popsimaan, hoitaja ei pitänyt hälyttävänä, mutta tarkistaa vielä lääkäriltä asian. Eräs ystäväni, sairaanhoitaja hänkin, arveli sen johtuvan kuivumisesta, lisää vettä, juo aina kun muistat pari lasillista vettä. Se on ainakin turvallinen konsti. Ei muutakun juomaan vettä!! nestetasapaino voi auttaa myös verenpaineeseen ja elimistön luontaiseen puhdistumiseen joten ainakaan siitä ei ole haittaa, vaikka väkisin vähintään kolme litraa/päivä, eikä joukkoon mitään lisäaineita ts keinotek makeutettuja mehuja. Pelkkää vettä ja jos oman alueesi vesi on pahaa, osta lähdevettä. Kokeillaan ainakin? Kerro kuulumisia ja mitä lääkäri sanoi?
Kirjattu
Se on niin raskasta kun on pakko ja niin helppoa kun haluaa.

applefigure

• Lentävä kynä
« Vastaus #3 : Kesäkuu 20, 2007, 07:58:06 ap »

Mutta hei muistakaa sekin, että pelkkää vettä ei pidä määrättömiin litkiä, vaan ikävä kyllä niitä suolojakin pitää saada!

Tässä taannoin kun oli kova hellekesä (ei viime), niin lehdissä oli juttuja ihmisistä, jotka saivat ihme kohtauksia ja joutuivat sairaalaan, kun olivat juoneet litratolkulla pelkkää vettä ja kehon suolatasapaino kärsi. Jos niitä suoloja oikeasti on kehossa liian vähän (ja nyt siis puhun tositilanteesta, en kiikun kaakun), on todellakin syytä nauttia suoloja. Ja tässäkin kohtuus kaikessa - ei itseään tarvitse suolassa marinoida! Esimerkiksi se vanha kunnon vissyvesi kuulemma (tämä oli mainittu niissä muinaisissa lehtijutuissa) on hyvä juoma pitämään myös suolatasapainon kunnossa.
Kirjattu
I don't care what you think as long as it's about me.....

HeidiH

• Intoilija
    • www.hakolantila.net
« Vastaus #4 : Kesäkuu 20, 2007, 08:15:49 ap »

kiitti korjauksesta, totta varmasti. Ja se juuri että kohtuus kaikessa. HUomasin itse pari viikkoa sitten että alkoi tekemään mieli suolaista ja maustettua ruokaa, tietty kuittasin raskauden piikkiin mutta silloin en tiennyt tuosta veriarvosta vielä ja näköjään olikin hyvä että teki mieli, mutta tuli syötyä ja juominen on kai sitten jääny vähemmälle, joten ei se pelkkä suolainen ainakaan natriumarvoja ole korjannut minulla. Yritän siis juomalla ja kohtuusuolaisella korjailla tilannetta.
Kirjattu
Se on niin raskasta kun on pakko ja niin helppoa kun haluaa.

d1-nainen

• Lentävä kynä
« Vastaus #5 : Kesäkuu 20, 2007, 08:19:28 ap »

Joo, paljo juominenhan todella laskee natriumarvoja. Mulla on kyllä liian matalat natriumarvot siitä huolimatta, että käytä paljon suolaa (kilon suolapurkki menee aika nopeaa), myös verenpaine on matala. Mutta hikoilen tosi paljon juostessa ja muutenkin. Toiset ihmisetä vaan tarvii enemmän suolaa.
Kirjattu
Hyvin menee, mutta tilanne ei ole toivoton. (puolalainen sananlasku)

fillari

• Veteraani
« Vastaus #6 : Kesäkuu 20, 2007, 14:56:00 ip »

Mulla on myös ollut natrium arvot alhaalla ja lääkäri mainitsi, että se voi johtua lääkkeistäkin.  
Kirjattu
fillari
DM1

Elämän voi ymmärtää vain taaksepäin ja kuitenkin sitä on elettevä eteenpäin.

Sören Kierkegaard

LIISA (v.m -67-)

• Lentävä kynä
« Vastaus #7 : Kesäkuu 20, 2007, 18:43:02 ip »

Itseäni alkaa huipata,jos juon paljon kahvia ja muu juominen jää vähemmälle.

Esim.pitkillä automatkoilla.
Tilanne on korjaantunut novellen suolatonta kivenäisvettä juomalla reippaasti likemmäs litraa.
Pikku hiljaa hörppien.
Kirjattu
paradigim+ Humalogi

Myy77

• Vanha tekijä
« Vastaus #8 : Kesäkuu 20, 2007, 18:53:20 ip »

Kovina hellepäivinä juon itse vichyä (sitä vähänatriumista tosin). Hikoilu poistaa suoloja kehosta, joten pikku täydennys ei ole pahitteeksi. Samaista maustettua kivennäisvettä löytyy jääkaapista kyllä talvellakin.

Mulla on pari kaveria, joilla normaali verenpaine on niin alhainen, että heitä on kehotettu käyttämään suolaa ruoissa. Toisella oli paineet niin alhaiset, että sai lääkkeet siihen, koska pyörtyili usein.

Itselläni verenpaine oli lievästi koholla ennen sairastumista (nostaako toteamaton diabetes paineita?), ja nyt hommasin kotiin mittarin. Täytyy selvittää oliko kohonneet paineet vain sairastumiseen liittyviä vai onko paineet edelleen koholla.

Te "suoladieetillä" olevat, nauttikaa kesäsalaatista, johon lisäätte fetaa, aurinkokuivattuja tomaatteja ja oliiveja. Ja salaatin kyytipojaksi patonkia, jonka päällä on suolakurkkua ja meetvurstia/salamia. Nam! Kyllä on suolaista!
Kirjattu
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. (Antoine De Saint-Exupéry)

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #9 : Kesäkuu 20, 2007, 19:26:37 ip »

Onko joku kokeillut salmiakkisuklaata? Nostaako se alhaisenverenpaineen ihmisillä verenpainetta?
Korkean verenpaineen omiiville ei suositella lakuja eikä salmiakkia.
Kirjattu
D2

tumi

• Aktiivinen
« Vastaus #10 : Kesäkuu 20, 2007, 20:24:45 ip »

Viikko sitten maistoin salmiakkisuklaata.Hauskan makuista.Oon kyllä kova hikoilemaan,mutta kyllä juonkin kaikenlaista.Tuolla helteessä kun paiskii töitä menee helposti 3-4 litraa.Normaalisti,kun ei janota ei tommosia määriä tuu juotua.
Vissyä joo ja suolaa munan päälle...eiköhän se siittä.
Kirjattu

Ultsi

• Lentävä kynä
« Vastaus #11 : Kesäkuu 21, 2007, 08:04:15 ap »

Mä halusin maistaa. Muutama pala meni kun oli jo hieman nääläkin, mutta enpä taida taista kertaa ostaa.
Verenpaineelle ja kolesterolille ei tee hyvää tuollainen yhdistelmä, mutta pitäähän sitä kokeilla kaikenlaista.
Kirjattu
D2

dadda

• Lentävä kynä
  • DM1v.-91->/Veo+humalog+metformiini/KHH
« Vastaus #12 : Kesäkuu 21, 2007, 10:46:26 ap »

joo salmiakkia ja lakua suositellaan alhaiseen verenpaineeseen. on vissiin muitakin suoloja kuin natriumia?

suolaa on muuten älyttömästi joka paikassa. tsekkasin meidän aamiaismurot (sellaiset muka-vähän-terveellisemmät) uuden d-lehden suositusten kannalta - kaikki muut arvot alitti (rasvat ja sokerit) tai ylitti (kuidut) suositukset reilusti, mutta SUOLAA oli vissiin moninkertainen määrä verrattuna suositeltuun. Onneksi mulla on enemmän paineet alakanttiin, olen suolaisen ystävä...
Kirjattu
Minulla on kaksi silmää, kaksi korvaa ja yksi suu. Kun vielä oppisin käyttämään niitä samassa suhteessa..

Pete²

• Lentävä kynä
« Vastaus #13 : Kesäkuu 21, 2007, 13:40:59 ip »

Jos ei suolaa uskalla syödä voi aina syödä pari palaa leipää. (jos et usko katso fineli.fi)

Kas kun leivättömän ruokavalion seurauksena on joskus tullut suolan puutosta ja joutunut pistelemään sitä itseään tee lusikallisen päivässä, mm kramppien välttämiseksi.

(Suolan puutos onkin varmaan puutos jos leivät jättää kokonaan syömättä)
Kirjattu
D2 tod 98,
ennen paljon pillereitä nyt vain pikaa ja pitkää
YHH max 100 g/vrk miel alle 50 g/vrk

Myy77

• Vanha tekijä
« Vastaus #14 : Kesäkuu 21, 2007, 16:39:57 ip »

Lainaus:

Onko joku kokeillut salmiakkisuklaata?  

Mä kokeilin, enkä kauheesti tykännyt. Salmiakki sen suklaan sisällä oli sellaista ällön makeeta mönjää joka valui ulos kun levystä lohkaisi palasen. Kaveri oli laittanut levyn jääkaappiin jotta salmiakkimömmö hieman hyytyisi. Oli kuulemma parempaa niin.
Kirjattu
Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä. (Antoine De Saint-Exupéry)

Linkkejä